سفیر روسیه در سازمان ملل از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا یک دستورالعمل شفاف برای رفع بحران کره شمالی ارائه دهد.
کد خبر: ۴۸۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶ 02 September 2017
به گزارش تابناک : «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل می بایست یک چارچوب قانونی ارائه کند که طبق آن طرف‌های درگیر بتوانند در خصوص راه‌حلی برای بحران اتمی کره شمالی گفت‌وگو کنند.

سفیر روسیه به خبرنگاران گفت: «ما تمایل داریم که شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای را درباره کره شمالی به تصویب درآورد که در آن دستورالعمل شفافی درباره چگونگی حل این بحران آورده شده باشد».

وی ادامه داد: «چنین قطعنامه‌ای می‌ّایست شامل گام‌هایی باشد که طرفین را به میز مذاکره بیاورد».

این دیپلمات روس تصریح کرد که توجه شورای امنیت به وضعیت کنونی امور و ابراز تمایل به یک نتیجه مثبت و صلح آمیز کافی نیست و تصریح کرد: «چنین قطعنامه‌ای می‌بایست شامل یک اقدام عمل به سوی رسیدن یک چیز خاص باشد».

نبنزیا تصریح کرد که معرفی تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی، همانطور که برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد دادند، کمکی به تسهیل تنش‌های موجود در شبه‌جزیره کره نمی‌کند.

وی ادامه داد، این حقیقت که بعد از تصویب جدیدترین قطعنامه‌ تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، کره شمالی گزینه پرتاب چندین موشک را انتخاب کرد، نشان می دهد که این اقدامات دیگر کارآمد نیست.

سفیر روسیه تأکید کرد که تنها طرحی که روسیه و چین برای یک راه حل دیپلماتیک سیاسی ارائه کردند، شامل گام‌های خاصی برای رسیدن به این هدف می‌باشد و روسیه همچنان با شرکای خود برای یافتن بهترین راههای رو به جلو ادامه می‌دهد.

تنش‌ها در خصوص برنامه‌های موشک بالستیک و اتمی کره شمالی این تابستان بعد از تصویب جدیدترین دور از تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل شعله‌ور شد و بعد از آن کره شمالی و آمریکا تهدیدات و هشدارهایی را به سوی یکدیگر روانه کردند.

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی روز سه‌شنبه هفته گذشته انجام گرفت و یک موشک بالستیک میانبرد «هواسانگ 12» بر فراز ژاپن پرتاب شد و در اقیانوس آرام و در 733 مایلی شرق جزیره شمالی هوکایدو ژاپن سقوط کرد.





منبع : اسپوتنیک  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار