بوشهر-ایرنا- نخستین دوره جشنواره بازی های بومی ومحلی بانوان روز سه شنبه در سالن اداره ورزش و جوانان شهرستان دیر برگزار شد.
کد خبر: ۴۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶ 16 June 2015
تابناک بوشهر: رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دیر گفت: دراین جشنواره که در شهر دیر برگزارشد، بیش از 100نفراز بانوان شرکت کردند.

جلیل پولادی اضافه کرد: مسابقه کتل بازی،بازی با هسته خرما، بازی وسط وسطی ،هفت سنگ و دارت ازجمله برنامه های این جشنواره بود.

وی با اشاره به نقش این جشنواره در معرفی آداب و رسوم مردم شهرستان دیرگفت: حضور شرکت کنندگان فرصت خوبی برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و سنت های محلی بود.

پولادی اظهار داشت: گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر،تلاش برای حفظ خرده فرهنگ ها و تکیه بر حفظ اصالت فرهنگ های بومی، گسترش ورزش های سنتی، ارتقا سطح سلامت و افزایش شادابی در میان اقشار جامعه، ایجاد صمیمیت در بین جوانان و کاهش ناهنجاری های اجتماعی، از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دیربه نقش آموزش وپرورش در اهمیت به این نوع ورزش اشاره کرد و گفت: پیشنهاد داریم که انجام این نوع ورزش در دوره های مختلف تحصیلی دریک ساعت کلاسی مدرسه گنجانده شود.

مسوول امور ورزش بانوان شهرستان دیر هم گفت: این جشنواره با هدف هفته مبارزه با مواد مخدر و با حضور 100نفردر قالب 14 تیم ورزشی بانوان این شهرستان در رده سنی مختلف با همکاری بهزیستی دیر برگزارشد.

زهرا ریشهری افزود: بازی های ورزشی بومی و محلی در بین خانواده ها و به ویژه نسل جوان تأثیرگذار است و نباید اهمیت این نمونه از جشنواره ها و بازی ها فراموش شود و برای ترغیب و تشویق بانوان برای انجام امور ورزشی به تمام شرکت کنندگان دراین جشنواره هدایایی اهداشد.

وی با بیان اینکه بانوان ورزشکار با روحیه با نشاط و شاداب می توانند طراوت خاصی را به خانواده و جامعه انتقال دهند، اظهار داشت: در این جشنواره اهداف مختلفی دنبال می شود که از جمله آن ها می توان به گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر ، ایجاد شور و نشاط در بین خانواده ها، بالا بردن انگیزه و روحیه بانوان اشاره کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار