در جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر نفت، مطرح شد:
فلر یاد آور به تنهایی 5 میلیون متر مکعب در روز گاز می سوزاند و مجموع میدان های قبل از آن نزدیک به 7/5 میلیون متر مکعب تولید کننده گاز ترش هستند
کد خبر: ۴۸۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰ 24 August 2017
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: اکنون شهر اهواز بیش از دوماه است که با معضل ریزگرد ها مواجه نشده است، اما با این حال میزان شاخص کیفی هوا به میزان ثابت و حد معمول نرسیده است.

احمد رضا لاهیجان زاده در جلسه اقتصاد مقاومتی که با حضور وزیر نفت برگزار شد، به پدیده مشعل سوزی ناشی از گاز های اضافه در مکان های استخراج نفت و گاز، تحت عنوان میدان های زود هنگام، اشاره کرد و گفت: فلر یاد آور به تنهایی 5 میلیون متر مکعب در روز گاز می سوزاند و مجموع میدان های قبل از آن نزدیک به  7/5 میلیون متر مکعب تولید کننده گاز ترش هستند.

وی با اظهار اینکه گاز تولیدی ناشی از فلرها بر افزایش آلودگی هوای خوزستان مزید بر علت شده است، افزود: به دلیل فرسودگی تاسیسات این امر به شدت در میزان آلودگی هوای استان خوزستان تاثیر گذار بوده و باعث آلودگی هوا شده است.

لاهیجان زاده، عنوان کرد: در حال حاضر شهر اهواز بیش از دوماه است که با معضل ریزگرد ها مواجه نشده است، اما با این حال میزان شاخص کیفی هوا به  میزان ثابت و حد معمول نمی رسد،همچنین میزان 360 درجه فلر های نفتی افزایش یافته و هوای اهواز بیش از پیش آلوده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان با تاکید بر اینکه برای رفع آلودگی ناشی از فلر های نفت و گاز تولید شده، دستگاه های لازم و یک پرس ویژه  برای استان خوزستان در نظر گرفته شود ،تصریح کرد: در دو روز گذشته  یکی دیگر از چاه های نفت که شست و شو شده بود بالغ بر دو هزار بشکه نفت سوزانده شد. 60 درصد آلودگی هوای استان ناشی از  فلر های نفت و گاز است. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار