در نشست مشترک تعدادی از منتخبین شورای پنجم شیراز با معاون شهردار و مدیران حوزه حمل‌ونقل، بر محوریت برنامه‌های آینده با موضوع حمل‌ونقل انسان‌محور و هوشمندسازی ترافیک تأکید شد.
کد خبر: ۴۷۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 05 August 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری:ناصر شمس بابیان اینکه راه‌حل امروز ترافیک شیراز محدودیت ترافیکی و رژیم درمانی است، اظهار داشت: در شرایط فعلی که روزانه 400 خودرو در شهر پلاک‌گذاری شده و وارد شهر می‌شوند و از طرف دیگر میزان سفرهای‌های شهری از شهرهای هم‌جوار نیز به شیراز بالاست، دیگر مرکز شهر ظرفیت تردد این‌همه خودرو را ندارد و باید برای برون‌رفت از این معضل چاره‌اندیشی کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز توسعه حمل‌ونقل عمومی، اجرای طرح ترافیک و پیاده‌راه را راهکار حل مشکل ترافیک به‌ویژه در محدوده مرکزی شهر عنوان و تصریح کرد: هوای پاک امروز شیراز نعمتی است که نباید به‌راحتی آن را از دست داد و قطعاً برای حفظ این داشته ارزشمند باید تدبیر کرد که بهترین راه آن اجرای طرح LEZ و پیاده‌سازی طرح محدوده کنترل ترافیک و عدم ورود خودروی شخصی به مرکز شهر است.

عضو شورای پنجم شیراز هم در این نشست با تأکید بر نشاط شهروندی و حمل‌ونقل انسان‌محور، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که قطعاً در برنامه‌های شورای پنجم قرار دارد توجه به نشاط شهروندان با تأکید بر حمل‌ونقل انسان‌محور است که با توسعه حمل‌ونقل عمومی و پیاده‌‌راه‌ها می‌توان به این مهم دست یافت.

نواب قائدی الزام پیوست ترافیکی در طرح‌های بزرگ عمرانی کلان‌شهر شیراز را مهم ارزیابی و اظهار داشت: الزام توجه به پیوست‌های ترافیکی در طرح‌های بزرگ و مجوزهای مراکز تجاری می‌تواند معضلات آینده ترافیکی را کاهش داده و درواقع از همان ابتدا آن را مدیریت کند.

دیگر منتخب شورای پنجم شیراز نیز در این نشست تغییر نگرش در جامعه را مهم‌ترین راهکار ارتقای فرهنگ ترافیک عنوان و تصریح کرد: نگاه شورای پنجم نگاهی انسان‌محور است و قطعاً برای تحقق این موضوع تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بتوانیم در ابتدا برای انسان‌ها در حمل‌ونقل برنامه‌ریزی کرده و سپس خودرو را در نظر بگیریم.

علی ناصری افزود: به‌طور یقین ما می‌توانیم با آموزش‌های مستمر باهدف تغییر نگرش افراد در جامعه تلاش کنیم و سطح فرهنگ ترافیک در جامعه را به بهترین شکل ارتقاء دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار