استاندار فارس گفت: هیچ خیانتی بالاتر از مأیوس کردن مردم نیست و انسان افسرده برای خود و جامعه مشکل ایجاد می کند.
کد خبر: ۴۵۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹ 03 July 2017
محمد علی افشانی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با بیان این که وظیفه سنگین تربیت فرزندان بر عهده ما قرار دارد، اظهار داشت: امام علی(ع) در زمینه حقوق متقابل خود به عنوان حاکم و مردم می فرمایند تعلیم و تربیت شما حق شما بر گردن من است.

وی با بیان این که سال هاست از سر دلسوزی فرزندان را طوری تربیت می کنیم که نگاهشان به دولت و بودجه عمومی دولت باشد، افزود: مهم ترین کاری که می توانیم برای فرزندان کنیم این است که آن ها را مسئولیت پذیر تربیت کنیم.

استاندار فارس با تاکید بر این که باید فرزندان را با احساس مسئولیت اجتماعی، نوع دوستی و تلاش گسترده برای توانا شدن تربیت کنیم، گفت: باید به فرزندان یاد دهیم تلاش کنند و بدانند که توانا شدن در دانا شدن است.

مهندس افشانی با اشاره به این که مسئولیت شناسی، نوع دوستی، تلاش و کوشش را باید به جوانان یاد دهیم، اظهار داشت: حرفه آموزی را باید برای فرزندان در نظر بگیریم؛ زیرا شرایط شغل دولتی برای همه افراد فراهم نیست.

وی با تاکید بر این که اولین نیاز جوانان ما امید و نشاط است، تصریح کرد: هیچ خیانتی بالاتر از مایوس کردن مردم نیست، امید که ایجاد شود انسان برای بهتر شدن خود و جامعه تلاش می کند، انسان مایوس بیمار و افسرده خواهد شد و برای خود و جامعه مشکل ایجاد می کند.

استاندار فارس با بیان این که هر رفتار مدیران در جامعه تاثیرگذار خواهد بود، گفت: ایجاد نشاط در میان جوانان را به عنوان یک وظیفه نگاه کنیم.

مهندس افشانی با اشاره به این که کتابخانه یکی از نیازهای جوانان است، گفت: باید در هر محله کتابخانه ای خوب و زیبا داشته باشیم؛ احداث کتابخانه و ترویج کتابخوانی باید مورد توجه قرار داشته باشد.

وی با بیان این که شبکه واقعی رفتار اجتماعی در شبکه های مجازی انجام می شود و تمام زندگی در این محیط ها نظم و شکل پیدا می کند، ادامه داد: تصمیمات سیاسی و ملی در شبکه های مجازی گرفته می شود، درصد بسیار بالایی از افراد به دنبال مسائل علمی و آموزنده در فضای مجازی هستند، بنابراین باید تولید مثبت داشته باشیم و در این محیط منتشر کنیم تا فرزندان ما استفاده کنند.

استاندار فارس سازماندهی و ساماندهی فعالیت های اجتماعی باید با سازمان های مردمی و مدیریت با دستگاه دولتی باشد، تصریح کرد: مشارکت مردمی، تنها راهی است که موجب موفقیت در فعالیت های اجتماعی می شود و نتایج آن باقی خواهد ماند.

افشانی گفت: باید برای جوانان بیشتر وقت بگذاریم، زیرا جوانان یک فرصت هستند و هرکس بیشتر برای آنان وقت بگذارد پیروز خواهد شد.

گفتنی است در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد به بیان برنامه های خود به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان و دانش آموزان پرداختند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار