مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به شکل‌گیری جریانات گرم در استان از روزهای اخیر، گفت: دمای هوای مازندران تا ۳۷ درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۴۵۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵ 01 July 2017
علی‌اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: بر اساس پیش بینی هواشناسی مازندران از روز دوشنبه 12 تا پنجشنبه 15 تیر به دلیل استقرار سامانه کم فشار و شکل‌گیری جریانات گرم، شاهد افزایش دما در اکثر نقاط استان خواهیم بود.
 
وی افزود: در این مدت دمای بیشینه در برخی شهرهای مرکزی و شرق استان تا حدود 37 درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: با توجه به افزایش قابل ملاحظه دما و کاهش رطوبت هوا به مردم و مسافران توصیه می‌شود -در صورت مشاهده هرگونه دود و موارد مشکوک به آتش سوزی، بلافاصله مراتب به نزدیک ترین مراکز خدماتی و امدادی اطلاع دهند.
 
وی افزود: مردم از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل‌ها خودداری و قبل از ترک محل از خاموش‌کردن کامل آتش اطمینان حاصل کنند.  مسافران و رانندگان هنگام عبور از حاشیه مراتع، مزارع و جنگل‌ها از انداختن ته سیگار روشن به خارج ماشین خودداری کنند.
 
احمدی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز تلفات در مرغداری‌ها و دامداری، دستگاه‌های مه‌پاش آماده فعالیت باشند. با توجه به افزایش دما و افزایش مصرف آب و برق، مدیریت بهینه در دستور کار قرار گیرد تا مردم و مسافران دچار قطعی آب و برق نشوند.
 
مدیرکل مدیریت بحران مازندران تصریح کرد: به دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می‌شود ضمن آماده‌سازی ماشین آلات و تجهیزات امدادی، آمادگی لازم جهت هرگونه خدمات‌رسانی و عملیات امدادی را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار