فوتبال همچنان در استان فارس بدون اتحاد و همدلی در سراشیبی حرکت می کند تا تیم بهمن که به تازگی به لیگ دسته یک صعود کرد است در آستانه جدایی از فارس قرار بگیرد.
کد خبر: ۴۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 08 June 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:امروز در خاطره های اهالی مسن دوستدار فوتبال شیراز همچنان ورزشگاه ارتش دارای جایگاه خاصی است که شاید برای هیچ جوان دهه ۷۰ و ۸۰ ورزشگاه حافظیه این جایگاه را نداشته باشد.

ورزشگاه پیر ارتش شیراز همچنان شهادت می دهد که روزی در این زمین چمن تیم فوتبال برق شیراز با داشتن بازیکنانی متعصب و مدیران قوی، تیم های بزرگ کشور را به زانو در می آورد.

ورزشگاه شهدای ارتش شیراز در آن زمان با اینکه آب سردکن و صندلی راحت نداشت اما میزبان خوبی برای برق شیراز و فوتبال منسجم آن دوره بود و شهادت می دهد که اکثر بازیکنان جوان آن دوره که امروز به پیشکسوت تبدیل شده اند نه به دنبال پول بودند و نه عشق شهرت آنها را به کارهای غیرعادی وادار می کرد.

اما در مقابل این ورزشگاه پر از خاطره و سربلند، ورزشگاه حافظیه وجود دارد که هرچند در برخی از مواقع شهادت بر سربلندی و افتخار تیم های شیرازی می دهد اما نمی تواند انکار کند که شاهد اشکهای سقوط به دسته یک و دسته دو تیم های شیراز بوده است.

ورزشگاه حافظیه شیراز

متاسفانه امروز حال فوتبال فارس مانند یک دهه اخیر خوب نیست و حتی آمپول های موقتی مسکن نیز نمی تواند بهبودی در این وضعیت ایجاد کند زیرا امروز برای فوتبال فارس اتحاد و همدلی کلمه غریبی شده و هیچکس نمی خواهد در کنار این فوتبال عکس یادگاری بگیرد.

امروز برق شیراز با سابقه حدود ۷۰ سال در لیگ دسته دو جا خوش کرده و تنها تیم کشور که نام شهید را بر پیشانی خود دارد برای دومین فصل متمادی باید در لیگ دسته یک بازی کند چراکه نه مسئولین استان به این تیم توجه داشتند و نه در فدراسیون فوتبال از استان فارس کسی وجود دارد که نقش حامی را ایفا کند.

تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز که با اشتباهات فراوان داوری دو فصل پیش به دسته یک سقوط کرد کسی را نداشت که پاسخگوی اعتراضاتش باشد و در فصل گذشته نیز مسئولین به گونه ای با این تیم رفتار کردند که توان جذب بازیکن سرباز را نداشت در حالیکه این تیم به همراه تیم نیروی زمینی به طور کامل وابسته به نیروهای نظامی کشور است و باید از بازیکنان سرباز استفاده کند.

از طرفی دیگر مشکلات مالی تیم های شیراز همچنان به گونه ای غیر قابل رفع به نظر می رسد زیرا صنایع فارس هرکدام گرفتار مشکلات مالی خود هستند و نمی توانند حامی مناسبی برای این دو تیم باشند.

مسئولین دولتی نیز که همواه قانون را مانع کمک به این تیم ها عنوان می کنند.

فجر سپاسی شیراز

تیم فجر دارای پشتوانه و مدیریت قوی است اما باید کمک داشته باشد تا بتواند خود را به لیگ برتر برساند.

در این میان جوانگرایی در فوتبال فارس و شیراز هم پاسخگو نبود و شعار مدیران سابق فوتبال فارس مبنی بر اجرایی کردن طرح "ویژن" تاکنون نتوانسته فوتبال شیراز را نجات دهد.

در این میان تیم فوتبال بهمن شیراز که توسط بخش خصوصی توانسته در سال جاری خود را به لیگ دسته یک فوتبال کشور برساند نیز وضعیت خوبی ندارد و مدیران این تیم اعلام کردند که دیگر نمی توانند در لیگ دسته یک با هزینه های زیاد خود از جیب خرج کنند و باید مسئولین استان به گونه کمک این تیم باشند.

این اتفاق در حالی روی می دهد که برخی از استانهای کشور برای خرید تیم بهمن شیراز اعلام آمادگی کرده اند و اگر مسئولین توجه ای ویژه به این تیم کاملا بومی نداشته باشند بهمن شیراز نیامده ذوب خواهد شد.

خشت اول در فوتبال شیراز کج گذاشته شده است

اما یکی از کارشناسان فوتبال استان فارس با اشاره به اینکه نوع نگاه حاکم برفوتبال شیراز از گذشته اشتباه بوده است، گفت: هیچگاه توجه ویژه به فوتبال پایه در شیراز نشد و همواره کیفیت را فدای کمیت کرده اند.

کمال پاک فطرت افزود: امروز وضعیت فوتبال شیراز برگرفته از همان نوع نگاه است در حالیکه می توانست با وجود استعدادهای فراوان جایگاه فوتبال شیراز در کشور بسیار بالا باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه از تیم های فوتبال شیراز هیچگونه حمایت مالی انجام نمی شود تاکید کرد: امروز فوتبال باید با حمایت مالی همراه باشد تا بتوانیم شاهد موفقیت باشیم اما زمانیکه هیچکس حمایتی نمی کند و از طرفی نیرو و استعدادهای خود را بارور نکرده ای دیگر نباید انتظار موفقیت داشته باشیم.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: زمانیکه صنایع استان فارس توان حمایت از تیم های فوتبال را ندارند و یا اینکه در حمایت از فوتبال سودی مشاهده نمی کنند باید دستگاه های دیگر وارد کار شوند نه اینکه همه نظاره گر از بین رفتن فوتبال باشند.

پاک فطرت با اشاره به اینکه عدم حمایت شهرداری شیراز از تیم های فوتبال جای تعجب است، گفت: اگر قانونی در کشور وجود دارد که اجازه نمی دهد شهرداری ها تیم داری کنند پس چگونه است بسیاری از تیم های امروز کشور در لیگ های مختلف با نام شهرداری همان منطقه بازی می کنند و مورد حمایت نیز هستند.

وی یادآور شد: امروز شهرداری شیراز به عنوان یک سازمان غیر دولتی باید از فوتبال شیراز دفاع کند زیرا اگر مردم عوارضی را پرداخت می کنند پس برای حمایت از تیم های فوتبال این شهر گلایه ای نخواهند کرد.

دیدار تیمهای فجر سپاسی شیراز و پرسپولیس تهران

بهمن در حال خروج از فارس است

این کارشناس فوتبال فارس در خصوص وضعیت تیم فوتبال بهمن نیز گفت: این تیم با هزینه شخصی خود را به لیگ دسته یک کشور رسانده اما امروز دیگر مدیران این تیم توانایی هزینه های بیشتر برای لیگ دسته یک را ندارند و اگر مسئولین توجهی به آنها نداشته باشند تیم بهمن به استانی دیگر واگذار می شود.

پاک فطرت افزود: هزینه حضور در لیگ دسته یک، میلیاردی است در حالیکه تیم بهمن در بازی آخر خود به دلیل مشکلات مالی نتوانست خود را به استانی دیگر برساند.

وی افزود: زمان زیادی به شروع مسابقات لیگ دسته یک نداریم و اگر مسئولین استان فارس نتوانند کمک کنند باید در انتظار فروش این تیم بومی باشیم.

کارشناس فوتبال فارس یادآور شد: این اتفاقات در حالی برای فوتبال شیراز روی می دهد که همسایگان استان فارس به فکر افزایش سهمیه تیم های خود در لیگ برتر و آسیا هستند اما ما باید نگران سقوط تیم های شیراز به لیگ های پایین تر باشیم.

همدلی و حمایت تنها راه رسیدن به موفقیت است

سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز نیز گفت: متاسفانه سال گذشته تلاش فراوانی برای صعود به لیگ برتر انجام دادیم اما عدم حمایت از ما باعث شد که این مهم محقق نشود.

علی کلانتری افزود: هیچکس نبود حتی زمانیکه حق تیم ما را می خوردند اعتراض ما را به گوش فدراسیون برساند و از طرفی عدم حمایت های داخل استان از تیم فجر شهید سپاسی نیز مشکل دیگر بود.

وی با اشاره به اینکه تنها راه رسیدن به موفقیت اتحاد و همدلی است، تاکید کرد: زمانیکه تمامی استان فارس برای رسیدن به موفقیت در فوتبال متحد شوند آن موقع می توانیم شاهد صعود تیم های فوتبال فارس باشیم اما زمانیکه یک گروه به تنهایی بخواهد فعالیت کنند این کار ممکن نیست.

سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز ادامه داد: مشکلات مالی تیم فوتبال باید برطرف شود زیرا هراندازه که استعدادیابی در استان داشته باشید اما نتوانید آن را حفظ کنید تنها برای استانهای دیگر زحمت کشیدید تا آنها از محصول شما بهترین استفاده را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار