رئیس‌کل دادگستری البرز گفت: در مورد اطاله دادرسی پرونده‌های قضایی بزرگ نمایی می‌شود.
کد خبر: ۴۴۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴ 25 June 2017
به گزارش تابناک : ‌احمد فاضلیان اظهارکرد: نمی‌توان‌گفت اطاله دادرسی در مورد پرونده‌های قضایی استان وجود ندارد، چون سیستم قضایی استان با کمبود نیرو هم در بخش اداری و هم دربخش قضا مواجه است.

وی ادامه داد: با این اوصاف به طور قطع می‌توان‌گفت حدود 95 درصد از پرونده‌های قضایی استان در زمان استاندارد رسیدگی می‌شوند و تنها پنج درصد از آنها مشمول اطاله دادرسی هستند.

وی افزود: درحال حاضر متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های انقلاب 112 روز، پروندههای خانواده 91 روز، تجدید نظر 82 روز و حقوقی 167 روز است.

این مسئول توضیح داد: البته نباید از این موضوع گذشت‌که برخی پرونده ها در چندین مرحله رسیدگی می‌شوند که این امر روند صدور حکم نهایی را با تاخیر مواجه می‌سازد.

رییس‌کل دادگستری البرز گفت: با مکانیزه شدن بسیاری از فرایند رسیدگی به پرونده‌ها، اطاله دادرسی در آینده به میزان قابل توجهی‌ کاهش می‌یابد.

فاضلیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پیشرفت 60 درصدی پروژه ساخت دادگستری استان اشاره کرد و افزود:  با این روند ساخت به نظر می رسد دادگستری استان با 25 هزار متر مربع تا پایان امسال به پایان برسد.

وی ادامه داد:‌ دادگستری استان پروژه‌های دیگری نیز در دست اجرا دارد که  با اتمام آنها خدمات رسانی به مردم راحت‌تر صورت می‌گیرد.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار