امروز آگهی انحلال شرکت تعاونی اعتبار میزان در روزنامه خراسان چاپ شد. اما اینکه این انحلال چه کمکی به سپرده گذاران میکند تا پولشان را بستانند معلوم نیست!؟
کد خبر: ۴۴۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵ 06 June 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، شرکت تعاونی اعتبار میزان که به نام موسسه مالی و اعتباری از مردم سپرده دریافت می کرد پس از ۱۵سال فعالیت به طور رسمی منحل شد و امروز آگهی انحلال این شرکت که توسط کارکنان دادگستری استان خراسان ایجاد شده بود در روزنامه خراسان چاپ شد.
این انحلال در حالیست که چند روز پیش موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس گفته بود : پیشنهاد نمایندگان خراسان این است که میزان منحل نشود و درخواست ما نیز منتفی شدن انحلال این موسسه مالی است.
در آگهی انحلال این موسسه آمده است: مستند به بند یک نامه شماره ۹۴/۵۰۸۵۹ م مورخ ۹۴/۲/۳۱ رئیس کل بانک مرکزی موضوع مصوبه شماره ۱/۱۰۷۱۲دو، مورخ 14 بهمن 93 شورای عالی امنیت ملی کشور و با توجه به مصوبات جلسه مورخ 3 خرداد 94 و با حضور استاندار خراسان رضوی، شرکت تعاونی اعتبار میزان به شماره ثبت ۱۵۷۱۱ و شناسه ملی ۱۰۳۸۰۳۱۳۳۱۹منحل شد.
این شرکت تعاونی از سال گذشته به مشکلات عدیده ای برخورد و نتوانست پول سپرده گذاران را عودت دهد تا موجب اعتراض و تجمعات گسترده آنان شود.
دادستان مشهد با ورود به این قضیه مهلت قانونی جهت پرداخت وجوه اخذ شده را صادر کرد اما مسوولان میزان نتوانستند از این فرصت استفاده نمایند تا این شرکت تعاونی که به نام موسسه مالی به صورت غیر مجاز از مردم سپرده دریافت می کرد منحل گردد.
قرار بر این است که اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول و مطالبات محاسبه شده و توسط بانک صادرات پرداخت شود.
گفتنی است، میزان که حوزه فعالیتش با بیش از ۸۰ شعبه عمدتا در استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی متمرکز بود از دی ماه گذشته با بحران مالی مواجه شد تا حدی که بسیاری از سپرده‌گذاران تاکنون موفق به خارج کردن سرمایه‌شان از این موسسه نشده‌اند و همچنان وعده سر خرمن! دریافت می کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
مسأله میزان باید خیلی زودتر از این ها رسانه ای می شد اما ... یک بار هم یادداشتی اقتصادی به قلم رئیس هیأت مدیره این تعاونی که از وی به عنوان کارشناس ارشد بانکی یاد کرده بود همزمان روی خروجی خبرگزاری مهر و روزنامه ... منتشر کرد که حاوی توصیه هایی به بانک مرکزی درباره تعامل غیرفشاری با مؤسسات اعتباری بود. این یادداشت همچنان در آرشیو خبرگزاری مهر در دسترس است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار