عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: نخستین اقدام دولت تدبیر و امید، بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور بود، چیزی که در هشت سال قبل از این دولت از دست رفته بود.
کد خبر: ۴۲۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 16 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا، سهراب دل انگیزان در جمع حامیان دکتر روحانی در سرسرای غدیر قصرشیرین با بیان اینکه ثبات اقتصادی بسیار مهم است، افزود: ثبات ناشی از 
تعادل و تعادل ناشی از تدبیر و عقلانیت است. 

وی اظهار کرد: اگر تصمیم گیرندگان قوه مجریه عاقلانه تصمیم بگیرند و انسان های عاقلی را برای مدیریت انتخاب کنند، خواهیم توانست در یک فضای ملایم تولید کنیم و تصمیم بگیریم.

وی گفت: در دولت های نهم و دهم مشاهده کردیم که کسانی در سمت های اجرایی و حتی در کسوت وزیر ظاهر شدند که سابقه اداره بخشداری را نیز نداشتند و تورم 10 درصدی را به 46 درصد رساندند. 

وی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی تنها دولتی که توانست تورم را کاهش و به 6 و نیم درصد برساند، دولت تدبیر و امید بود. 

عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: درآمد ارزی پایین، تورم، افزایش قیمت ارزاق عمومی، افزایش قیمت ارز، نداشتن ذخیره ارزی، هدر رفت سرمایه های کشور و مشکل اشتغال از مهم ترین چالش های کشور در دولت های نهم و دهم بود. 

دل انگیزان اضافه کرد: در دولت های نهم و دهم شفافیت اقتصادی کشور با دنیا به صفر رسیده بود و فساد اداری در اوج خود بود ولی دولت تدبیر و امید عزمش را جزم کرد و به کالبد نیمه جان، جانی دوباره بخشید. 

وی گفت: آدم های منصفی باشیم و با انصاف چهار سال قبل را با هشت سال قبل از آن مقایسه کنیم، روحانی کشور را مانند یک خودرویی که به دره سقوط کرده بود بار دیگر در جاده آورد و اگر این تدبیر بر سیستم اقتصادی و اداره کشور حاکم باشد ایران اسلامی می تواند به مدت 20 سال نرخ رشد 2 رقمی داشته باشد. 

وی اظهارداشت: باید قدر این شرایط را بدانیم و به چهار سال قبل بر نگردیم زیرا شرایط حساس است و برای این که برجام و مبادله بین المللی که 15 سال از عمر آن می گذرد را تثبیت کنیم، باید تلاش کرد بار دیگر به عقلانیت و تدبیر رای دهیم.

این اقتصاددان، انعقاد 80 مقابله نامه بین المللی و وارد کردن 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور در سال 94 را از دیگر اقدام های ارزشمند دولت تدبیر بیان کرد و گفت: اگر هریک از این اقدام ها در دیگر دولت ها رخ می داد بوق و کرنا می شد در حالی که این کارهای دولت تدبیر و امید با بی مهری برخی رسانه ها مواجه شده است. 

دل انگیزان افزود: مخالفان روحانی نتایج مهم کشور را سیاه نمایی و مردم را ناامید می کنند، از این رو باید طبق عمل به حدیث امام حسین که فرمود 'اگر دین ندارید آزاده باشید'، باید 
منصفانه قصاوت کنیم و اجازه دهیم اقدام های ارزشمند دولت تدبیر ادامه یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار