زهرا محبی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: سلامت بدن در گرو استفاده از مواد غذایی مناسب و غنی از ذرات مغذی است، چراکه وقتی مواد موردنیاز به بدن نرسد سبب اختلال در عملکرد بدن و بیماری می شود.
کد خبر: ۴۲۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶ 11 May 2017
زهرا محبی امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهارداشت:  کمبود تغذیه ای بدن را ناتوان می کند، سیستم دفاعی بدن در برابر عوامل بیمار ی زا باید آنتی کور بسازد و ساختن آن با استفاده از پرو تئین موجود درغذا میسر است.

وی ادامه اداد: منظور از تغذیه ی مناسب، مصرف غذای پرهزینه نیست بلکه با مصرف موادی نظیرغلات، شیر و لبنیات، میوه و سبزیجات و... می توان نیاززبدن به پروتئین ها، ویتامین  ها را تامین کرد.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه در دو سال اول زندگی فرد چون آهنگ رشد سریع است، کمبود مواد غذایی موجب آسیب های جبران ناپذیری می شود، افزود:  در این  دوره  دریافت پروتئین ها برای رشد مغز ضروری است،‌و پس از دو سالگی از سرعت رشد و تکامل مغز کاسته می شود.

محبی خاطرنشان کرد: نباید به جای مصرف شیر به کودکان از غذایی کمکی همانندآرد غلات و شکرهای مصنوعی استفاده کنیم این مواد به دلیل اینکه پروتیئن کافی ندارندموجب توقف رشد کودک می شوند.

او غلات، حبوبات، سیب زمینی را منبع مولاد قندی و نشاسته ای،ذکرکردو گفت: بهتراست افراد به جای استفاده از قندهای مصنوعی از عسل،میوه های شیرین نظیر خرما، انگورو شیر استفاده کنندو مغزهای پسته، گردو، فندوق، بادام زمینی، سویا و... دارای پروتئین با ارزش بالا(۲۰ تا ۳۰ درصد )، هستند.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی متذکرشد:  در برنامه ی غذایی خود روازنه مصرف شیر و لبنیات را بگنجانیم، همچنین افراد به گونه  ای از مواد غذایی استفاده کنندکه مهم ترین ویتامین ها نظیر * A .C ،کلسیم و آهن*  مورد نیاز بدن آنان با خوردن مواد غذایی متنوع، تامین شود.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار