مشاور عالي نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران با تأکيد بر لزوم مشارکت حداکثري در انتخابات گفت: نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد کف مشارکت در انتخابات پيش رو 60 درصد خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 06 May 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: يدالله جواني در جمع اساتيد بسيجي دانشگاه‌هاي شیراز اظهار داشت: قدرت‌هاي استکباري براي اينکه مردم‌سالاري ديني را قبول نداشتند همواره انتخابات ما را زير سؤال مي‌بردند تا بگويند مردم در ايران کاره‌اي نيستند اما شرايط امروز متفاوت شده چراکه جمهوري اسلامي در رديف قدرت‌هاي مؤثر بين‌المللي قرار گرفته است.
 
وي اضافه کرد: پايبندي به قانون و تأکيد بر سلامت انتخابات، دو اصل اساسي پيروي از خط ولايت در انتخابات است که حفظ سلامت انتخابات بارها مورد تأکيد رأس نظام قرار گرفته است و حتي ايشان رأي مردم را حق‌الناس خوانده‌اند و شايد به سبب کم‌کاري ما در مقطعي نوعي نگاه بي‌اعتمادي شکل گرفت و کميته صيانت از آرا را تشکيل دادند که مقدمه حوادث بعدي شد.
 
جواني يادآور شد: غربي‌ها نام انتخابات را پيکار سياسي و مبارزه سياسي مي‌گذارند که حتي اگر آن را پيکار و رقابت هم تلقي کنيم بايد بر مبناي قانون باشد.
 
وي بيان کرد: مشارکت حداکثري مردم سومين محور مهمي است که بايد در انتخابات مدنظر قرار گيرد که هر چه مشارکت بالا باشد نشان‌دهنده وحدت و انسجام بين ملت و نظام است و به گفته مقام معظم رهبري مشارکت مردم در انتخابات از عوامل ماندگاري نظام است.
 
ديگر محوري که مورد تأکيد جواني قرار گرفت، امنيت انتخابات بود که در اين خصوص اظهار داشت: گاهي فعاليت‌هاي تروريستي دشمن ممکن است به انتخابات لطمه بزند و گاهي نيز احساسات و هيجانات بيش‌ازحد مي‌تواند آسيب‌زا باشد.
 
وي يادآور شد: نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد کف مشارکت در انتخابات امسال 60 درصد خواهد بود اما انتخاب اصلح نيز مي‌تواند کام مردم را پس از انتخاب شيرين کند و از اين منظر بايد به حجتي دست پيدا کنيم که رأي ما بر فردي تعلق گيرد که اصلح باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار