سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندورود با انتقاد از نبود اعتبارات فرهنگی در سواحل گفت: مسئولان استانی در حالی از افزایش 10 درصدی اعتبارات فرهنگی سواحل در سال گذشته خبر دادند که ما یک ریال هم در امور فرهنگی ندیدیم.
کد خبر: ۴۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 31 May 2015

به گزارش تابناک مهدی روحی صبح امروز در نشست هماهنگی ستاد سالم‌سازی ساحل در محل فرمانداری میاندورود با اشاره به ضرورت انجام کار فرهنگی به صورت حقیقی و به دور از شعارزدگی اظهار کرد: اقدامات فرهنگی اعتبارات فرهنگی نیاز دارد و نمیتوان آن را تنها در نصب یک بنر خلاصه کرد.

وی با انتقاد از نبود ردیف اعتباری واقعی برای فرهنگسازی در طرح سالمسازی دریا افزود: مسئولان استانی باید اعتبار مورد نیاز برای اقدامات فرهنگی در سواحل را توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به ادارات شهرستانی ارشاد اختصاص دهند تا برنامههای ما محقق و اجرایی شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میاندورود با بیان اینکه در سال گذشته 15 هنرمند برای انجام کارهای فرهنگی و هنری به سواحل اعزام شدند، تصریح کرد: در سال گذشته حتی یک ریال برای انجام امور فرهنگی و هنری در سواحل دریافت نشد.

این مسئول با بیان اینکه چگونه میتوان بدون دریافت اعتبار تا شعاع 28 کیلومتری از مرکز شهرستان اقدامات فرهنگی انجام داد، افزود: مسئولان استانی در نشستها از افزایش 10 درصدی اعتبارات فرهنگی «ساحل‌سالم» در سال 93 نسبت به سال قبل خبر دادند اما تا این لحظه هیچ اعتباری ندیدیم، حال افزایش اعتبارات که جای خود را دارد.

روحی به تدوین برنامه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میاندورود برای انجام امور فرهنگی در سواحل و ارائه آن به اداره‌کل مطبوع خود در مرکز استان اشاره و اظهار کرد: براساس این برنامه تدوین شده پنجشنبه هر هفته برنامههایی مانند موسیقی، گروه نمایش، نمایشگاههای فرهنگی، احکام و معارف، رادیو ساحل و برپایی جنگهای شادی را در دستور کار سواحل شهرستان میاندورود در منطقه گهرباران شد اما سئوال اینجاست که بدون حتی یک ریال اعتبار چه کاری را میتوان انجام داد.

وی در پایان گفت: با هر گروه هنری که صحبت میکنیم میگوید: « 1.5 میلیون تومان هزینه برپایی فلان برنامه است که از شما یک‌میلیون تومان میگیریم تا کار انجام شود» اما حتی یک ریال هم برای این منظور نداریم زیرا اعتباری اختصاص پیدا نکرده است، حال سئوال اینجاست که با کدام پول باید کار فرهنگی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار