مديركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به غير كارشناسي بودن برخي از تصميم گيري هاي آموزشي و پرورشي در گذشته گفت: در نظام آموزشي 3-3-6 با اضافه شدن پايه ششم ابتدايي نيازمند معلمان متخصص در اين پايه شديم و به ناچار تعدادي از نيروهاي مقطع متوسطه كه از انگيزه و تخصص كافي براي تدريس در اين دوره برخوردار نبودنداستفاده شد كه همين امر يكي از مشكلات آموزش و پرورش است.
کد خبر: ۴۱۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 01 May 2017
حميد رضا آذري با اشاره به فرا رسيدن ايام هفته بزرگداشت مقام معلم و روز معلم گفت: به همين مناسبت در آيين استاني بزرگداشت مقام معلم در روز 12 ارديبهشت ماه از 45 معلم نمونه استاني تقدير بعمل مي شود.
 
آذری افزود: درهمین روز وهفته برنامه هاي ويژه اي در ادارات و مدارس استان به اجرا در مي آيد که تقدیر از700 معلم برتر منطقه ای نیز از جمله آنهاست

وي با اشاره به اینکه اين هفته فرصت مناسبي است تا هر يك از ما در هر جايگاه و مقامي كه هستيم معلمان خود را تكريم نماييم گفت: برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا براساس سنت هرساله دانش آموزان وخانواده های آنان وسایر مسئولین از معلمان مدارس تقدیر کنند.

مديركل آموزش و پرورش فارس گفت: اگر مي خواهيم به توسعه برسيم و كودكان خود را براي آينده اي بهتر تعليم و تربيت نماييم راه اين كار توجه به آموزش و پرورش و توسعه آن است و براي اينكار نيازمند بهترين افراد در جايگاه معلمي هستيم .

وي گفت: بهترين راه گزينش معلمان انتخاب كساني است كه از انگيزه بالا و تخصص و تعهد بسياري براي تعليم و تربيت  برخوردار باشند چراكه اين  معلمان هستند كه در آينده جامعه و تربيت و هدايت دانش آموزان براي شهروندي مفيد  زندگي سالم داشتن نقش بسزايي دارند.

آذري با اشاره به گستردگي فعاليت آموزش و پرورش در تمامي نقاط كشور گفت: معلمان عزيز و با انگيزه  بسياري هستند كه با عشق و علاقه و بدون هيچگونه چشم داشتي در مناطق مختلف و دورافتاده به خدمت مشغولند و حتي ساعت ها و كيلومترها را روزانه طي مي كنند بدن اينكه هيچگونه هزينه اي بابت سفر و اياب و ذهاب يا اسكان دريافت نمايند، كه لازم است مسئولين به آنها توجه ويژه اي داشته باشند.

مديركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به گذاراندن سال هاي بسياري از دوران خدمتي خود را  در مناطق دور افتاده و روستا ها سپري نموده و با احاد مردم و معلمان در ارتباط بوده است، گفت: در اين دوران بارها مشاهده نموده ام كه قريب چهل تا 50 درصد از معلمان دلسوز و ايثارگر چگونه براي تعليم و تربيت فرزندان اين مرز و بوم مجبور به ترك شهر و ديار خود هستند و با تحمل هزينه هاي سفر در مناطق دور افتاده خدمت مي نمايند در حالي كه هيچگونه مزاياي خاصي به آنان تعلق نمي گيرد.

آذری با تاكيد بر اينكه نقش معلم در توسعه جامعه انساني بسيار بارزو بااهميت است گفت: لازم است خانواده هاي محترم ضمن داشتن تعامل و همكاري با معلمين فرزندان خودبا شاخه هاي علم روانشناسي و علوم تربيتي نيز آشنا بوده و با دانش و آگاهي بيشتري با فرزندان خود كه در سنين متفاوت و نيازهاي متفاوت هستند رفتار نمايند.

وي با بيان اينكه ما جزو جوامعي هستيم كه تعليم و تربيت فرزندان يكي از با اهميت ترين موضوعات خانواده ها است گفت: خانواده هاي ما بيشترين حمايت ها را از فرزندان خود داشته و نسبت به آينده آنان از حساسيت  هاي زيادي برخوردار هستند لذا مي طلبد كه خانواده ها از طريق گروه هاي غير رسمي بر رفتار فرزندان نظارت داشته باشند .

مدير ل آموزش و پرورش فارس در خصوص دانش بنيان كردن تخصص معلمان و ارائه آموزش هاي تخصصي و ضمن خدمت با هدف ارتقاء و توسعه تخصص آنان گفت: همه معلمين نيازمند آموزش هاي فراگير و مستمر براي ارتقاء سطح دانش و آگاهي خود وآشنايي با جديدترين يافته ها و دست آوردهاي علمي و تخصصي هستند كه اين آموزش ها قطعا هزينه بر است، اما در عين حال سعي شده تا با توجه به تغيرات كتب درسي و محتواي آموزشي  آموزشهاي لازم به معلمان ارائه گردد و اطلاعات آنان به روز آوري شود.

آذری با اشاره به غير كارشناسي بودن برخي از تصميم گيري هاي آموزشي و پرورشي در گذشته گفت: در نظام آموزشي 3-3-6 با اضافه شدن پايه ششم ابتدايي  نيازمند معلمان متخصص در اين پايه شديم و به ناچار تعدادي از نيروهاي مقطع متوسطه كه از انگيزه و تخصص كافي براي تدريس در اين دوره برخوردار نبودنداستفاده شد كه همين امر يكي از مشكلات آموزش و پرورش است.

مديركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برخي اقدامات آموزش و پرورش در خصوص ايجاد تعامل با ساير ادارات  و نهادهايي كه مي توانند آموزش و پرورش را ياري نمايند گفت: خوشبختانه آموزش و پرورش فارس توانسته در زمينه هاي مختلف با ساير ادارات و نهادهايي كه به نحوي برنامه هاي آموزشي دارند مثل بهزيستي ، علوم پزشكي ، شهرداري و ...  همكاري هاي خوبي دارد.

وي تاكيد كرد: بايد همه دستگاه ها نقش آموزش و پرورش را باور داشته باشند چرا كه هر آموزشي كه  منجر به تغيير رفتار پايدار مي گردد بايد از مدرسه از طريق معلم صورت پذيرد تا نتيجه مطلوبي داشته باشد و منجر به تغييرات مثبت در فرد شود.

مدير كل آموزش و پرورش فارس يادآور شد: اگر دولتمردان بودجه های مناسبی رابه آموزش  و پرورش اختصاص دهند پس از 10 يا 15 سال خواهيم ديد كه بسياري از آسيب ها و مشكلاتي كه امروزه جامعه دچار آن است برطرف مي شود زيرا آموزش است كه شهرونداني مطلوب را مي سازد و زندگي مردم را بهبود مي بخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار