رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به لزوم حمایت از بخش کشاورزی گفت: پایانه صادارتی گل و گیاه در اسلامشهر و پایانه محصولات سبزی و صیفی در پیشوا به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۱۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹ 30 April 2017

علی‌اشرف منصوری، با اشاره به سرلوحه قرار دادن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در دستور کار این سازمان اظهار داشت: در سال گذشته نخستین دستگاهی بودیم که برنامه‌های اقتصاد مقاومتی را تدوین و در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تصویب کردیم.

وی افزود: سال گذشته در 5 محور، توسعه واحدهای گلخانه، آبیاری تحت فشار، تسهیلات رونق تولید، تسهیلات صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون و جذب موادخام یعنی پروانه بهره‌برداری صنایع تبدیلی، دستگاه برتر استان و کشور بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به برنامه‌های امسال این سازمان در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: امسال هم برنامه‌ها ارائه شده و مصمم هستیم با سرعت و جهش بیشتری برنامه‌ها را دنبال کنیم تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای تولید و اشتغال اقدام کنیم.

منصوری سپس با اشاره به وضعیت گلخانه‌های پاکدشت و گلایه گل‌کاران از قاچاق این محصول تصریح کرد: واردات گل در قالب برنامه‌های رسمی نیست و بخشی از آن قاچاق است که اعلام کردیم تا دستگاه‌های متولی در مرز با این موضوع برخورد کنند.

وی با بیان اینکه هدف ما حمایت از تولید داخلی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است، تصریح کرد: قاچاق مواد کشاورزی از جمله گل، به صنعت گل و گیاه آسیب وارد می‌کند که معاونت باغبانی در وزارتخانه پیگیر برخورد جدی با این مسأله است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران عنوان کرد: برای رونق صادرات در حوزه کشاورزی دو برنامه را شروع کردیم که یکی ایجاد پایانه صادراتی گل و گیاه در اسلامشهر است که مجری قول داده که فاز اول آن را تا آخر اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برساند که امیدواریم با ایجاد این پایانه، بازاری برای توسعه صادرات این محصول ایجاد شود.

منصوری همچنین با اشاره به ایجاد پایانه صادراتی محصولات سبزی و صیفی نیز اظهار داشت: مجوزی برای ایجاد پایانه صادرات محصولات سبزی و صیفی در پیشوا هم صادر شده است، که در حال بررسی است و برای مجری ضرب‌الاجل تعیین شده و امید است که در راستای حمایت از تولیدات سبزی و صیفی گام‌های عملیاتی مؤثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی تنها بخشی است که دارای رشد تراز تجاری مثبت است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 4.7 دهم درصد بهبود تراز تجاری در بخش کشاورزی را شاهد بودیم که حکایت از ظرفیت بخش کشاورزی و کمک آن به اقتصاد کشور دارد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار