کد خبر: ۴۱۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶ 26 April 2017

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه گفت: در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی، نیازمندی مردم در سیستان و بلوچستان بیشتر از سایر نقاط کشور است.

احمد سردار اخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان سرباز اظهار کرد: سپاه در طول 5 ساله پنجم یک راهبرد مبنی بر ارتقای شاخص‌های بهداشت و درمان در منطقه داشت که برای رسیدن به این هدف برنامه‌هایی را تدوین کرده بود و بیمارستان‌های صحرایی را در نقاط مختلف کشور مستقر کرد.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه افزود: در ابتدای برنامه ششم به دلیل برنامه‌ها و مطالعاتی که در نیروی زمینی سپاه انجام شد، وارد فاز جدیدی شدیم و آن درمان کامل بیماران منطقه بود که باید در طول سال خدمات‌رسانی انجام می‌شد.

این مسؤول ادامه داد: قبلا پیش از افتتاح بیمارستان‌ها، بیماران شناسایی می‌شدند اما در طرح جدید نیروهای مستقر در منطقه بیماران را توسط تیم‌های تخصصی که ما بررسی می‌کنیم و عمدتا بیمارانی هستند که نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی دارند شناسایی و تحت درمان کامل قرار می‌گیرند و تمام هزینه‌های آنها توسط سپاه تامین می‌شود.

وی گفت: طرح جهاد پزشکی نیروی زمینی سپاه با همکاری نیروهای جهادی که با انگیزه خدمت به مردم کار انجام می‌دهند، این حرکت را پیش می‌برد که امیدواریم به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت رسیده و به زمانی برسیم که بگوییم در هر نقطه‌ای هر محرومی از خدمات درمانی برخوردار شده و کسی نیست که نیاز به خدمات درمانی و جراحی داشته باشد و بلاتکلیف باشد.

سردار اخوان بیان کرد: برنامه‌های امسال با سال گذشته متفاوت بوده و ارتقا کیفیت مدنظر است که در این راستا طرح جهاد پزشکی را پیش‌بینی کرده‌ایم که مکمل بیمارستان‌های صحرایی هستند.

وی افزود: امروز فعالیت‌ها در بیمارستان ولایت راسک در شهرستان سرباز در حال انجام است و دلیل انتخاب این بیمارستان نیز این بوده که این بیمارستان از نظر تخصصی با مشکل مواجه است و پزشکان جهادی متخصص با حضور در این بیمارستان برای برطرف کردن مشکلات تخصصی حضور یافته‌اند.

معاون بهداری نیروی زمینی سپاه در پایان تصریح کرد: نیازمندی مردم در سیستان و بلوچستان به خدمات بهداشتی و درمانی بیشتر از سایر نقاط کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار