سرپرست ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوان آذربایجان شرقی، گفت: همزمان با برگزاری هفتمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) بیست جوان نمونه و برتر استان تجلیل می شوند.
کد خبر: ۴۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 28 May 2015

به گزارش خبرنگار ما ، حسین دهقانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) تاکنون در شش دوره و نخستين بار در سال 1386 برگزار شده است و امسال نیز 11 شعبان، سالروز تولد حضرت علي اكبر(ع) در تبریز برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: شناسايي، معرفي الگوها و تجليل از جوانان برتـر با تاکید بر ارتقای جایگاه جوانان در محورهای علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی از اهداف عمده این جشنواره است

دهقانی با اشاره به دیگر اهداف برگزاری این جشنواره گفت: زمينه‌سازي براي بروز ايمان، ارزش‌هاي متعالي و روحيه فداكاري و ايثار در نسل جوان ، زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملي در بین جوانان، ايجاد زمينه‌هاي لازم براي مشاركت نسل جوان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و علمي و حمايت از فعاليت‌هاي هويت‌آفرين متناسب با شاخص‌هاي ايراني اسلامي از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

سرپرست ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوان استان، با اشاره به محور های انتخاب جوانان برتر گفت: محور های انتخاب جانان شامل ، جوان و قرآن ، طلبه جوان، جوان و طنز وادبیات، جوان و کار آفرینی، فیلم جوان، جوان و موسیقی، کشاورزی و روستایی جوان، جوان و هنرهای نمایشی و فیلم، جوان و علم و فناوری و پژوهش، جوان و رسانه (خبرنگاران جوان)، جوان و فعالیت های اجتماعی، جوان و هنرهای تجسمی و صنایع دستی، ورزشکار جوان، سرباز جوان، جوان با توانايي‌های خاص (جوان معلول)، جوان امدادگر، جوان دانش آموز، مددجوی جوان، جوان برتر در عرصه مسایل شهری و مدیریت شهری و جوان مبتکر و مخترع است.

دهقانی خاطر نشان کرد: به استناد صورتجلسه جشنواره حضرت علي اكبر(ع) ، قابليت‌هاي گروه سني 14 تا 29سال در اين جشنواره مورد ارزيابي قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور شناخت و معرفي چهره‌هاي برتر و موفق كسب مقام‌ها و امتيازات دو سال اخير در مسابقات و جشنواره‌هاي استاني، منطقه‌اي، ملی و بين المللي مبناي بررسي و ارزيابي است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار