وی، ساخت 765 کیلومتر جاده ایمن برای دوچرخه سواری در سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های اجرا شده برای رواج فرهنگ حفظ محیط زیست ذکر کرد.
کد خبر: ۳۹۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 09 March 2017
محمد درویش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران اظهار داشت که آخرین مدرسه طبیعت روز گذشته در شهرستان رشت افتتاح شد.
وی اظهار کرد که دانش آموزانی این مدارس نحوه برخورد با محیط زیست و منابع طبیعی را یاد می‌گیرند.
وی ابراز داشت که جایگزینی فرهنگ استفاده از دوچرخه و ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خودروهای شخصی و رهانکردن زباله در محیط زیست از جمله مواردی است که کودکان در این مدارس با آن آشنا می‌شوند.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: آموزش‌های عمومی برای فرهنگ سازی در عرصه صیانت از محیط زیست باید با روشی‌های جذاب و زبانی کودکانه در کتاب‌های درسی ارائه شود.
درویش بیان کرد که آموزش جوامع محلی نزدیک جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی باید در اولویت برنامه متولیان محیط زیست کشور قرار گیرد.
وی، ساخت 765 کیلومتر جاده ایمن برای دوچرخه سواری در سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های اجرا شده برای رواج فرهنگ حفظ محیط زیست ذکر کرد.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد که کمپین استفاده از دوچرخه در برخی شهرهای کشور راه اندازی شده و بوشهر آخرین استانی است که تاکنون به این کمپین پیوسته است.
درویش از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست با پیوستن به این کمپین برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری تلاش بیشتری کنند.
وی با اشاره به فعالیت 891 تشکل مردم نهاد برای حفاظت از محیط زیست گفت که در سال‌های اخیر یک هزار و 432 شکارچی با آگاهی بخشی در راستای اهمیت محیط زیست برای ادامه حیات انسان سلاح‌های شکاری خود را کنار گذاشته‌اند.
درویش با اشاره به اینکه تاکنون 119 محیط بان و 15 جنگل بان در عرصه حفاظت از محیط زیست جان خود را از دست داده‌اند گفت که محیط بانان در خط مقدم تلاش برای حفظ این سرمایه‌های خدادادی هستند.
وی با یادآوری مشکلات دیه برای محیط بانان و نام گذاری نشدن هیچ مکان عمومی کشور به نام شهدای محیط بان بیان کرد که باید از محیط بانان حمایت بیشتری شود.
مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست به همراه مشاور رئیس سازمان محیط زیست کشور برای شرکت در همایش محیط زیست و دولت سبز و بازدید از جنگل‌های گچساران به این شهرستان سفر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار