به‌مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه مراسم جشن دانش‌آموختگی 400 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.
کد خبر: ۳۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 25 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:سیدیدالله حسینی یکشنبه‌شب در مراسم جشن دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت که با حضور رئیس و جمعی از اعضای هیئت‌علمی و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد گفت: توسعه و رشد علم باعث رونق و پیشرفت در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

حسینی از سند چشم‌انداز 20 ساله به‌عنوان افق حرکت علمی یاد کرد و ادامه داد: تمام جهت‌گیری‌ها و اقدامات باید معطوف به رسیدن به این هدف ارزشمند باشد.

فرماندار مرودشت تولید علم و عمق‌بخشی به جنبش نرم‌افزاری را بن‌مایه حرکت دانشگاه‌ها عنوان کرد و اعلام داشت: تحقیقات هدفمند مبتنی بر نیازهای جامعه گسترش تحصیلات تکمیلی، الزام دانشجویان مقطع دکتری به چاپ کتاب و مقالات در مجلات معتبر علم، ارتقا و کیفیت‌بخشی به هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها با صبغه پژوهش‌محوری و تلاش برای افزایش بودجه تحقیقات و پژوهش و اقدامات فناورانه را از سیاست‌های اصولی وزارت علوم برای دست‌یابی به سند چشم‌انداز عنوان کرد.

حسینی رشد متوسط مقالات علمی را از شاخص‌های دیگر حرکت علمی دانشگاه‌ها دانست و گفت: هرچند که در توسعه مقالات و مباحث تئوریک جهش قابل قبولی داشته‌ایم لکن مهم‌ترین گم‌ شده دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ما همچنان عدم تبدیل ایده‌ها و به‌طور کلی علم به محصول، ثروت، رشد اقتصادی و صنعتی است.

وی از توفیقات دانشمندان در حوزه‌های فناورانه هسته‌ای، نانو، هوافضا و سلول‌های بنیادین به‌عنوان شاخص‌های اعتمادبخش دررسیدن به قدرت علمی منطقه یاد کرد.

فرماندار مرودشت عنوان جشن فارغ‌التحصیلی را مقتضای حرکت علمی و دانشگاهی ندانست و گفت: عنوان جشن دانش‌آموختگی انتخابی حکیمانه است زیرا تحقیقات، علم‌آموزی و دریافت‌های علمی هرگز پایانی ندارد بلکه آمادگی برای ورود به مقاطع دیگر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار