دختران کاراته‌کای قم بدون رسیدن به جام به کار خود در مسابقات لیگ‌‌های دو رده سنی کومیته قهرمانی کاراته باشگاه‌های کشور پایان دادند.
کد خبر: ۳۷۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۷ 18 February 2017
به گزارش تابناک قم، هر اندازه که تیم‌های بخش پسران کاراته استان قم در پیکارهای فصل 1395 لیگ‌های کاراته باشگاه‌های ایران پرقدرت و مدعی ظاهر شده‌اند، اما دختران کاراته‌کای قم نتوانستند در این سطح از مسابقات انتظارات را برآورده کنند.

البته باید جسارت مربیان بانوان و دختران کاراته‌کای قم را با وجود مواجهه با محدودیت‌های مالی و بسیاری موانع دیگر در مسابقات لیگ کاراته باشگاه‌های کشور باید ستود، اما نمایندگان قم شاید به دلیل کم‌تجربگی و شاید هم به دلیل حمایت نشدن، نتوانستند در لیگ ایران یارای مقابله با تیم‌های دیگر را برای قرار گرفتن در صف مدعیان قهرمانی داشته باشند و به همین دلیل دستشان از رسیدن به جام کوتاه ماند.

رقابت مدعیان قهرمانی لیگ نوجوانان در 3 گروه مقدماتی

این در حالی است که با برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون کاراته، امسال تیم‌های شرکت کننده در پیکارهای لیگ کاراته رده سنی نوجوانان دختر باشگاه‌های کشور در سه گروه دیدارهای مرحله مقدماتی را برگزار می‌کنند،‌ تیم کاراته باشگاه‌ ایثار به نمایندگی از قم در این رقابت‌ها حضور دارد.

مسابقات لیگ کاراته رده سنی نوجوانان دختر باشگاه‌های کشور همانند لیگ پسران در هر دو بخش کاتا و کومیته به انجام می‌رسد، در حالی که لیگ نوجوانان با عنوان جوانه‌ها و لیگ جوانان با عنوان آینده‌سازان به انجام می‌رسد و قم در هر دو رده سنی دارای نماینده است.

پیکارهای هفته چهارم لیگ‌های کاتا و کومیته جوانه‌های کاراته دختران ایران در حالی برگزار شد که تیم دختران ایثار قم این هفته نیز نتوانست برابر حریفان خود نتیجه خوبی کسب کند تا همچنان در انتهای جدول رده‌بندی گروه دوم این مسابقات قرار بگیرد.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان توسط دختران کاراته‌کا

تیم‌های شرکت کننده در لیگ‌های کاتا و کومیته جوانه‌های دختران ایران به میزبانی سالن شهید کبکانیان تهران و به یاد شهدای آتش نشان برابر یکدیگر به روی تاتامی رفتند و تیم دختران قم نیز در گروه دوم این رقابت‌ها دو مسابقه حساس در مقابل حریفان برگزار کرد.

این در حالی است که تیم‌های شیتوریو اینویی‌ها، هیأت کاراته اصفهان، زندگی مثبت ساری، آریا تهران، امیر سامان سنگسر و ایثار قم در گروه دوم از مرحله مقدماتی پیکارهای لیگ جوانه‌های کاراته دختران ایران حضور دارند و ایثار قم در این گروه قعرنشین است.

شکست‌های ایثار قم در هفته چهارم مرحله مقدماتی لیگ نوجوانان

در دیدارهای مرحله نخست از گروه دوم هفته چهارم لیگ دختران جوانه‌های ایران در بخش کومیته، تیم ایثار قم برابر زندگی مثبت ساری با نتیجه 10 بر چهار مغلوب شد و در دومین مسابقه خود برابر تیم شیتوریو اینویی‌ها با حساب 15 بر صفر شکست خورد.

در سایر دیدارهای مرحله نخست تیم شیتوریو اینویی‌ها برابر هیأت اصفهان با تساوی هفت بر هفت از میدان خارج شد و امیر سامان سنگسر با آریا تهران 6 بر 6 مساوی کرد، ضمن اینکه در مرحله دوم امیر سامان سنگسر 12 بر سه به تیم هیأت اصفهان باخت و زندگی مثبت ساری 15 بر صفر مغلوب آریا تهران شد.

قعرنشینی ایثار قم در لیگ نوجوانان ایران بدون امتیاز

در جدول رده‌بندی این گروه تا پایان هفته چهارم تیم شیتوریو اینویی‌ها با کسب 21 امتیاز، هیأت کاراته اصفهان با کسب 18 امتیاز، زندگی مثبت ساری با 12 امتیاز تیمی و 63 امتیاز انفرادی، آریا تهران با 12 امتیاز تیمی و 50 امتیاز انفرادی، امیر سامان سنگسر با سه امتیاز و ایثار قم بدون امتیاز اول تا ششم هستند.

همچنین در گروه نخست لیگ کومیته جوانه‌ها تیم‌های هیأت کاراته گیلان با 21 امتیاز، چالاکی مازندران با 18 امتیاز، صدرای زیرآب با 15 امتیاز، هیأت کاراته البرز با 9 امتیاز تیمی و 60 امتیاز انفرادی،‌ جوانه صفادشت تهران با 9 امتیاز تیمی و 44 امتیاز انفرادی و صمدی (ب) بدون امتیاز اول تا ششم هستند.

در گروه سوم نیز باشگاه صمدی (الف) با کسب 21 امتیاز در صدر جای دارد و تیم‌های کوبه اوزاکا با 18 امتیاز، شهرداری اراک با 15 امتیاز، الو پرده با 9 امتیاز، شهرداری سمنان با 6 امتیاز و ستاره جنوب با کسب سه امتیاز در رده‌های دوم تا ششم قرار گرفته‌اند.

حذف دختران کاراته‌کای قم از لیگ نونهالان کاراته ایران

علاوه بر تیم نوجوانان باشگاه ایثار قم که در لیگ جوانه‌های کاراته باشگاه‌های کشور حضور یافته است، تیم کاراته دختران نونهال ایثار قم در لیگ نونهالان حضور دارد و با وجود دو پیروزی با ارزش در هفته پایانی از راهیابی به مرحله پایانی مسابقات لیگ کاراته دختران نونهالان ایران بازماند.

این در شرایطی است که امسال مسابقات قهرمانی لیگ کاراته دختران باشگاه‌های کشور در رده سنی نونهالان با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی سازمان لیگ فدراسیون کاراته در دو گروه سنی به انجام می‌رسد و در هر رده نیز تیم‌ها در دو گروه به رقابت می‌پردازند.

در این لیگ نیز همانند لیگ کاراته دختران نوجوان باشگاه‌های کشور، تیم کاراته باشگاه ایثار به نمایندگی از قم حضور یافته و با وجود حضور استعدادها و نخبه‌های این رشته در ترکیب خود، اما نتوانست در جدال با دیگر رقبا، جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کند.

پیروزی‌های دلچسب دختران ایثار در هفته پایانی لیگ نونهالان

دیدارهای هفته چهارم و پایانی از مرحله مقدماتی مسابقات فصل 1395 لیگ‌های کاراته رده‌ نونهالان دختر باشگاه های کشور در حالی برگزار شد که تیم کاراته باشگاه‌ ایثار قم در دو مسابقه خود از گروه نخست مقدماتی برابر حریفان به برتری رسید اما صعود نکرد.

در پایان رقابت‌های این مرحله تیم‌های صعود کننده به دور پایانی لیگ نونهالان مشخص شدند و تیم ایثار قم در گروه نخست برابر تیم‌های هیأت کاراته خراسان‌رضوی و آسا گستر شیراز به برتری رسید و یک مسابقه را به تیم آریا تهران واگذار کرد اما در انتهای جدول جای گرفت.

طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون کاراته، مسابقات هفته چهارم لیگ کاراته نونهالان باشگاه‌های ایران به میزبانی سالن شهید کبکانیان تهران برگزار شد و تیم‌های راه یافته از گروه‌های مختلف در حالی مشخص شدند که تیم ایثار قم در گروه دوم با 6 امتیاز به کار خود پایان داد.

پایان کار ایثار قم در لیگ نونهالان با 6 امتیاز در انتهای جدول

تیم ایثار قم در مرحله نخست پیکارهای این هفته برابر تیم هیأت کاراته خراسان رضوی با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و در مرحله دوم برابر تیم کاراته آسا گستر شیراز با نتیجه هفت بر سه مغلوب شد، ضمن اینکه مسابقه مرحله سوم را 6 بر چهار به تیم آریا تهران واگذار کرد.

در پایان رقابت‌های مرحله مقدماتی، در جدول رده‌بندی گروه دوم تیم‌ صبای شیراز با کسب 24 امتیاز تیمی و 77 امتیاز انفرادی رتبه نخست را کسب کرد و هیأت کاراته خراسان‌رضوی با کسب 24 امتیاز تیمی و 75 امتیاز انفرادی عنوان دوم را کسب کرد و این دو تیم راهی مرحله نهایی شدند.

در گروه دوم مرحله مقدماتی لیگ کاراته نونهالان باشگاه‌های کشور بعد از نمایندگان شیراز و خراسان‌رضوی، تیم آسا گستر شیراز با کسب 18 امتیاز به مقام سوم رسید، سبک ساساکی محمدیه با 9 امتیاز چهارم شد، آریا تهران با 9 امتیاز پنجم شد و ایثار قم با 6 امتیاز رتبه ششم این گروه را کسب کرد.

با نتایجی که تیم‌های رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان باشگاه کاراته ایثار قم در مسابقات مرحله مقدماتی لیگ جوانه و نونهالان باشگاه‌های کشور کسب کرده‌اند، این دو تیم تجارب بسیار ارزنده‌ای را از این رقابت‌ها اندوختند تا در دوره‌های بعدی با قدرت بیشتر به مصاف حریفان بروند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار