گروه سیاسی: سیره پیامبر(ص) برای پرهیز از ربا، بازدید نمایندگان از ایکنا، نظر رهبر معظم انقلاب در مورد یک طرح و تکذیب حذف یارانه پردرآمدها از جمله عناوین پربازدیدترین اخبار صفحه سیاست و اقتصاد است.
کد خبر: ۳۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 21 May 2015

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، پربازدیدترین اخبار صفحه سیاست و اقتصاد به شرح ذیل است:

سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در مورد «بازتولید جاهلیت قبل اسلام»

رهبر معظم انقلاب همزمان با عید مبعث، در دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از درس های بعثت برای مقابله هوشیارانه با جاهلیت مدرن امروز که بسیار خطرناک تر و مجهزتر از جاهلیت قبل از اسلام است، استکبار و در رأس آن امریکا را عامل اصلی شکل گیری «جاهلیت مدرن» دانستند و گفتند: تجربه 35 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران، نشان داده است که امت بزرگ اسلامی با حفظ دو اصل «بصیرت» و «عزم و همت» می تواند در مقابل این جاهلیت بایستد و آن را شکست دهد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به باز تولید جاهلیت دوران قبل از اسلام در عصر کنونی، بر دو پایه «شهوت» و «غضب»، افزودند: امروز نیز شاهد شهوت رانی بی منطق و بی مهار و قساوت و کشتار بی حد و مرز هستیم با این تفاوت که جاهلیت کنونی متأسفانه مجهز به سلاح علم و دانش شده و بسیار خطرناک‌تر است.

سیره پیامبر(ص) برای پرهیز از ربا در سفرهای تجاری

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی معصومی‌نیا، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به وجود ربای قرضی و مصرفی در عصر جاهلیت اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) برای دوری از ربا در فعالیت‌های تجاری از عقد مضاربه استفاده کرده و آن را به مسلمین توصیه کردند.

سوره «انعام»؛ مبین عمق عقب‌ماندگى اقوام جاهلی

این یادداشت به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم که به آیه 104 سوره استناد شده پرداخته است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به این آیه، ضمن برشمردن برخی ویژگی‌های دوران جاهلیت پیش از اسلام، به بازتولید جاهلیت در عصر کنونی پرداختند.

حذف یارانه اقشار مستضعف ناشی از بی‌درایتی است

سیدسعید زمانیان‌دهکردی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حذف یارانه برخی اقشار مستضعف و نیازمند در حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: این امر ناشی از بی‌درایتی مسئولان مربوطه است و راه‌ درستی برای حذف یارانه‌ها نیست.

تبریک رهبر معظم انقلاب به قهرمانان تکواندو

در پی کسب مقام قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی روسیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از دست‌اندرکاران و اعضای تیم ملی تکواندو تشکر کردند.

بازدید 3 نماینده مجلس از ایکنا

ابوذر ندیمی، نائب‌رئیس اول کمیسیون اقتصادی، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه و رئیس کارگروه بودجه فراکسیون قرآن، عترت و نماز و نادر قاضی‌پور، رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی به طور جداگانه از خبرگزاری ایکنا بازدید کردند.

لزوم توجه بیشتر به جایگاه فعالیت‌های قرآنی در برنامه ششم توسعه؛ بررسی کاهش فعالیت‌های قرآنی برخی نهادهای دولتی، استفاده از فرصت فضای مجازی برای تبیین و معرفی اسلام محمدی، بانکداری اسلامی و روند اصلاح قانون عملیات بانکداری بدون ربا، طرح استانی‌شدن انتخابات و نسبت آن با عدالت سیاسی، سهم ایران در بازار سرمایه اسلامی، نقش جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها در برهه‌های مختلف و ... از جمله مهم‌ترین موارد مطرح‌شده در نشست مشترک با این نمایندگان بود.

نظر رهبر معظم انقلاب در مورد طرح ادغام مدیریت مساجد در سازمان اوقاف

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، نائب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری در دیدار دبیر و معاونان ستاد کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، با اشاره به طرح مجلس مبنی بر ادغام مدیریت مساجد در سازمان اوقاف اظهار کرد: این موضوع از سوی شورای نگهبان رد شده است و زمانی‌که آن را با رهبر معظم انقلاب مطرح کردیم، ایشان نیز مخالفت کردند.

تکذیب حذف یارانه پردرآمدها

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت با اشاره به انتشار خبر حذف یارانه پردرآمدها گفت: اگر به پیشینه موضوع هدفمندی مراجعه کنید، طبق ماده 1 و 3 این قانون قرار بود نرخ تعدادی از حاملهای انرژی به نرخ فوب نزدیک شود. چون این افزایش قیمت، مبالغی را در حساب سازمان هدفمندی، وارد می شد و چون می توانست این افزایش نرخ ها به اقتصاد خانواده ها اثر بگذارد، قانونگذار پیش بینی کرده بود در ماده 7، 50 درصد از درآمد این افزایش نرخ ها به خانوارها، پرداخت شود و البته نظام تامین اجتماعی و سلامت هم از این مبلغ سهمی را دریافت می کرد. در 50 درصد دوم دولت موظف است طبق ماده 8 ، 30 واحد درصد به تولید یارانه بدهد و 20 درصد هم به خزانه بدهد.

پاسخ قاطع رهبری به زیاده‌خواهی‌های غرب

رهبر معظم انقلاب با اشاره به زیاده‌خواهی‌های جدید در مذاکرات هسته‌ای از جمله درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفت‌وگو با دانشمندان ایرانی تأکید کردند: این اجازه مطلقاً داده نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار