قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع فعالان اقتصادی استان؛
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، طی سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه و انجام برنامه های بازدید و اقتتاح پروژه های صنعتی به مناسبت دهه مبارک فجر؛ در جمع فعالان اقتصادی حوزه صنعت، معدن و تجارت حضور یافت و ضمن استماع مشکلات آنان، در بخش های مختلف گفت: استان کرمانشاه که در مرکزیت غرب کشور واقع شده است، بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و همچنین، هم مرز بودن با کشورعراق، این استان را از کلیه جهات متمایز کرده، بنابراین در ایجاد واحدهای تولیدی وصنعتی، باید به صادراتی بودن واحد تولیدی، توجه جدی داشته باشیم.
کد خبر: ۳۷۲۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 04 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه؛ دکتر رحمانی؛ قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، طی سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه و انجام برنامه های بازدید و اقتتاح پروژه های صنعتی به مناسبت دهه مبارک فجر؛ در جمع فعالان اقتصادی حوزه صنعت، معدن و تجارت حضور یافت و ضمن استماع مشکلات آنان، در بخش های مختلف گفت: استان کرمانشاه که در مرکزیت غرب کشور واقع شده است، بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری دارد و همچنین، هم مرز بودن با کشورعراق، این استان را از کلیه جهات متمایز کرده، بنابراین در ایجاد واحدهای تولیدی وصنعتی، باید به صادراتی بودن واحد تولیدی، توجه جدی داشته باشیم.

دکتر رحمانی در ادامه ضمن تشبیه سرمایه گذار به یک کبوتر نشسته بر روی درخت، افزود: سرمایه گذار نیاز به امنیت و بازدهی و بازگشت سرمایه دارد و کاری را که ما دولت مردان می توانیم انجام دهیم، این است که زمینه های سرمایه گذاری دراستان هارا فراهم کنیم ودراین خصوص برای اولین بار در کشور در وزارت صنعت، معدن و تجارت، اولویت های صنعتی را تدوین کرده ایم که براساس آمایش سرزمینی و استانی تعریف شده است.

این مقام کشوری در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کشور عراق، به عنوان دروازه تجاری؛ نیازمند تولید است و محصولات کشور ایران است که باید از این ظرفیت به وجود آمده نهایت استفاده را ببرد و استان کرمانشاه دراین زمینه می تواند نقش خوب و ارزنده ای را ایفا نماید.

دکتر رحمانی درادامه به بازدید از شرکت خودروسازی صحنه اشاره کرد و افزود: ایجاد واحد خودروسازی دراین استان نیزبه عنوان یک فرصت مناسب مورد توجه است که می توان به عنوان یک زنجیره تولید قطعات خودرو بر روی آن مانور داد. وی برهمین اساس پیشنهاد  کرد که شهرک تخصصی قطعه سازی دراستان کرمانشاه احداث شود و سرمایه گذاران نیز به این سمت حرکت کنند.

قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان یاد آورشد: باید از ظرفیت قوانین موجود درکشور نهایت استفاده را ببریم و درحال حاضر در وزارت خانه قوانین خوبی وجود دارد، ازجمله قوانین رفع موانع تولید، مدیریت واردات، قوانین صادرات و غیره که هرکدام ازآن ها می تواند راه گشای مشکلات واحدهای تولیدی باشد.

درابتدای این نشست؛ دکتر حقیقی؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، ظرفیت های صنعتی، معدنی و تجاری استان کرمانشاه را تشریح کرد و در ادامه گفت: استان کرمانشاه؛ با مساحت 24998 کیلومتر، 7/1 درصد تولید ناخالص ملی نقش مهمی ایفا می کند و بیش از 370 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که دراین زمینه 2 مرز رسمی و چندین بازارچه فعال مرزی هم دارد که بیش از 50 درصد صادرات کشور به عراق از طریق گمرکات استان و همچنین بازارچه های مرزی استان خارج می شود و نیز استان کرمانشاه بیش از 75 درصد ذخایر قیر طبیعی را درخود جای داده و معادن سنگ تزئینی خوبی هم دراین استان وجود دارد .

وی همچنین استان کرمانشاه را از نظر فعالیت های تجاری مطلوب ارزیابی کرد و گفت از حیث تجاری نیز استان کرمانشاه در کل کشور رتبه دهم را دارد.

گفتنی است درابتدای این جلسه و پیش از سخنان قائم مقام محترم وزیر؛ کیوان کاشفی؛ رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ، جهانگیر شکری؛ رییس خانه صنعت و معدن، عارف ابراهیمی؛ رییس خانه معدن استان هم وضعیت حوزه های صنعتی، معدنی و تجاری استان را تشریح کردند و نیز مدیران تعدادی از واحدهای تولیدی استان دراین جلسه؛ به تشریح نقطه نظرات و مشکلات واحدهای تولیدی خود پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار