استاندار فارس گفت: با توجه به امکانات و شاخص‌های صنعتی و اقتصادی، ظرفیت این استان از پنج و یا شش درصد تولید ثروت ملی به 20 درصد قابل‌ افزایش است.
کد خبر: ۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۹ 09 February 2015

به گزارش فارساز شیراز، سید محمد احمدی عصر امروز در حاشیه بهره‌برداری از طرح گلخانه‌ای سروستان در سخنانی اظهار داشت: برای رسیدن به تولید ثروت ملی به فرمانداران توصیه می‌شود از کارهای سیاسی و حاشیه‌ای پرهیز کرده و به مسائل اقتصادی و عمرانی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه سیاسی‌ترین کار ایجاد تولید و اشتغال است، افزود: برای رسیدن به اشتغال پایدار توجه به ایجاد زیرساخت‌ها ضروری است و در این مورد اگر بتوانیم حتی برای دو نفر شغل ایجاد کنیم همین تعداد را از صحنه جرم و جنایت نجات داده‌ایم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: منشأ بسیاری از جرائم، سرقت و قتل‌ها بیکاری است و برای ریشه‌کنی این معضل اجتماعی نیاز به جذب سرمایه‌گذار و توجه به بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: اگر کارخانه‌ای دولتی شد در ارائه خدمات موفق نمی‌شود، بنابراین اگر بخش خصوصی مورد حمایت قرار گیرد بسیاری از مشکلات اقتصادی و عمرانی برطرف می‌شود.

احمدی بیان داشت: تمرکز بر روی بخش کشاورزی در ابتدای انقلابمشکلات بسیاری را به‌ویژه مشکل کم‌آبی و تخریب مراتع را به دنبال داشت که باید برای برون‌رفت از این مشکل کشت مکانیزه و آبیاری قطره‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برای غلبه بر مشکلات پیش روی این استان باید گام‌های بسیاری در بخش صنعت، معدن و تولید برداشت تا بتوان علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار توسعه عمرانی و اقتصادی در ابعاد گسترده را در فارس احیا و اجرایی کنیم.

به گزارش فارس، در ادامه بازدید استاندار فارس از شهرستان سروستان علاوه بر افتتاح فاز یک، عملیات اجرایی فاز دوم مجتمع خدماتی رفاهی این منطقه آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار