استاندار یزد و رئیس شورای آموزش و پرورش یزد خواستار تخصیص بخشی از بودجه فرهنگی برای ترویج فرهنگ نماز و تجهیزات لازم در سطح مدارس از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی شد.
کد خبر: ۳۶۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 29 January 2017

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی  در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و مدافعان حرم اظهار داشت: اصلی‌ترین رکن در جامعه نماز است اما باید بررسی کنیم که چرا دانش‌آموزان ما توجه چندانی به این موضوع ندارند.

وی با بیان اینکه توجهی به طرح سوال نداریم ادامه داد: همواره به دنبال معلول‌ها هستیم و چون علت‌ها را ریشه‌یابی نمی‌کنیم معمولا در مشکلات و حل آن هم چندان موفق عمل نشده است.

استاندار یزد با بیان اینکه بودجه و اعتبار دولتی به تنهایی برای نماز و فرهنگ نمازخوانی کفایت نمی‌کند اضافه کرد: در گذشته مردم توجه بیشتری به نماز داشتند در حالی‌که بودجه و اعتباری برای نماز نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه مهم است در ذهن دانش‌آموزان چه چیزهایی ریخته شده و آموزش داده شود عنوان کرد: متاسفانه امروز سرگرمی‌هایی برای دانش‌آموزان فراهم شده که با آموزه‌های دینی ما هم‌خوانی ندارد در حالی‌که باید برای تربیت دانش‌آموزان با جنبه‌های تشویقی و تربیتی متمرکز شد تا نتیجه بهتری گرفت.

استاندار یزد با بیان اینکه باید طوری برنامه‌ها را پیش‌ ببریم که کمبود نماز به‌عنوان گم‌شده‌ای برای دانش‌آموزان باشد و با نماز به آرامش برسند تصریح کرد: خیلی نباید روی بودجه در این زمینه‌ها متمرکز شد ولی در عین حال باید از طریق مجلس نیز در این زمینه وارد شد و بودجه را برای تجهیزات و ساخت نمازخانه در مدارس تخصیص داد.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان از محل دیگری برای این موارد بودجه تخصیص داد عنوان کرد: این موضوع تخلف است و نباید بودجه‌های دیگر را برای هر موردی که احساس می‌کنیم مصرف کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه دوره تجربه و آزمون و خطا گذشته است گفت: برای تجربه و آزمایش 15 سال باید وقت گذاشت و نتیجه گرفت در حالی‌که سه دهه گذشته ولی هنوز دنبال آزمون و خطا هستیم.

وی با اشاره به وجود شبکه‌های متعدد اطلاع‌رسانی و فضاهای مجازی و روابط درون آن عنوان کرد: تا چه اندازه همراه هستیم و توانسته‌ایم جاذبه‌هایی را ایجاد کنیم که دانش‌آموزان و بچه‌های ما به سمت ما جذب شوند.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه با حاکمیت و زور و فشار و دستور نمی‌توان نماز را در بین دانش‌آموزان نهادینه کرد افزود: وقت آن رسیده تا رویه و روش‌هایی را که داریم تغییر دهیم و با تغییر نگاه خود به صورت جدی وارد عمل شویم.

استاندار یزد با بیان اینکه دلخوش به حفظ ظواهر نباشیم بیان داشت: باید با گوهر انسانی و از عمق وجود به مسئله دین و نماز در بین دانش‌آموزان توجه داشت تا مواردی چون دورغ، تنگ‌نظری، تمسخر و آسیب‌رسانی و لذت از مشقت همنوع که در جامعه می‌بینیم ریشه‌کن شود.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر اساس الگوهای رفتاری می‌آموزند عنوان کرد: مسئله نماز خواندن دانش‌آموزان باید بر اساس تجلی ویژگی‌ها و ارزش‌های اسلامی در رفتار و کردار باشد و هر چیزی غیر از این باشد موفق نمی‌شویم.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه باید به صورت ریشه‌ای و اساسی به مشکلات نگاه کرد بیان داشت: مردم در همه عرصه‌ها مشارکت و همراهی داشته‌اند و زمینه‌های لازم را فراهم کرده‌اند اما در اعتماد مردم به کارمان مشکل داریم و مردم شک دارند که اینجا کمک کنند یا نه.

وی با بیان اینکه حرف و حدیث‌ها و شایعات موجب ضعف باورهای مردم شده است گفت: باید با شفاف‌سازی و درستکاری در جامعه، اعتماد مردم را جلب کنیم.

استاندار یزد با اشاره به موارد مطرح شده در زمینه جلب کمک‌های صنایع اظهار داشت: صنعت را نباید تحت فشار قرار داد چون درآمد و هزینه و سرمایه و کارگر آن مشخص است و مالیات هم باید پرداخت کند در حالی که سالانه باید با اضافه حقوق کارگر کنار بیایند و از سویی در بازار با رقبای خود رقابت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار