کد خبر: ۳۶۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 24 January 2017
تابناک / کارشناس سازمان هواشناسی: سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه بیشتر مناطق نیمه غربی، دامنه های زاگرس و البرز از جمله تهران و سواحل شمالی را در بر می گیرد.
 
معصومه احمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: طبق تصاویر ماهواره ای سازمان هواشناسی تا دو ساعت آینده این موج بارشی از این مناطق عبور می کند و آسمان تهران و البرز به تدریج از بعدازظهر امروز نیمه ابری شود.

وی با اشاره به بارش در مناطق جنوبی کشور نیز گفت: طبق آخرین اطلاعات نقشه های هواشناسی همچنان بارش ها در نواحی جنوب شرقی و شرق کشور متمرکز است و با توجه به اینکه از پوشش رطوبتی خوبی برخوردار است باعث بارش های بسیاری در این نواحی خواهد شد.
 
احمدی خاطرنشان کرد: شدت بارش در این مناطق خصوصاً شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان به گونه ای است که ممکن است منجر به آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها شود.
 
وی افزود: سامانه بارشی جنوب کشور به تدریج از بعدازظهر امروز از این مناطق خارج می شود.
احمدی با اشاره به ورود سامانه ای فعال در بعدازظهر چهارشنبه از شمال غرب به کشور گفت: این سامانه در روز پنجشنبه بیشتر مناطق نیمه غربی، دامنه زاگرس و دامنه البرز از جمله تهران و سواحل شمالی را در بر خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه شدت بارش های این سامانه بسیار است گفت: نکته ای که کماکان وجود دارد استقرار هوای سرد در امروز و فرداست که بر کشور حاکم است، همچنین وزش باد شدید و افزایش دما در سواحل شمالی کشور به ویژه در گیلان ممکن است موجب خسارت بشود.
احمدی بیشینه دمای هوای امروز تهران را  5 درجه اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار