در جشنواره استعدادیابی 5 رشته ورزشی مطرح شد
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: این اداره‌کل با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاش است استعدادیابی را در تمام رشته‌ها به صورت حرفه‌ای، از سوی کارشناسان مجرب انجام دهد.
کد خبر: ۳۶۳۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 19 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، در دنیای ورزش شناسایی استعداد مفهوم جدیدی نیست و با این حال به اندازه کافی به این موضوع توجه علمی و درستی نشده است.

در اواخر دهه 1960 و نخستین سال‌های دهه 1970 در بسیاری از کشورهای اروپای شرقی روش‌های ویژه‌ای برای شناسایی ورزشکارانی که دارای توانایی بالقوه بالایی بودند، کشف شد و برخی از این روش‌ها مورد استفاده در انتخاب ورزشکاران مستعد از سوی متخصصان صورت گرفت و نتایج حاصله در این مورد غیرقابل تصور و حیرت‌انگیز بود.

بیشتر افرادی که در بازی‌های المپیک 1972 مدال کسب کرده و به ویژه از کشور آلمان شرقی که به طور علمی انتخاب شده بودند، نتیجه فرآیند شناسایی استعدادها بود.

جشنواره استعدادیابی روز گذشته در استان قزوین آغاز شد و تا تاریخ یکم بهمن ماه هم ادامه دارد و بالغ بر سه هزار و 500 دانش‌آموز از مدارس این استان در این جشنواره حاضر شدند تا کارشناسان رشته‌های تیراندازی، کاراته، کشتی، ژیمناستیک و بسکتبال از این دانش‌آموزان آزمون‌های لازم را به عمل آورند که استعدادهای ورزشی استان کشف شود و به تشخیص کارشناسان مربوطه در رشته‌های مورد نظر جذب و پرورش یابند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در این جشنواره اظهار داشت: با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، اداره‌کل آموزش و پرورش و این اداره‌کل، استعدادیابی از دانش‌آموزان مدارس استان قزوین آغاز شد که استقبال بسیار مطلوبی از سوی خانواده‌ها صورت گرفت.

محمد مشهدی‌آقایی افزود: این استعدادیابی در پنج رشته ورزشی بین سنین 9 تا 14 سال انجام می‌شود و توانایی این دانش‌آموزان در زمینه‌های عضلانی، اندام، گرایش‌های روحی و روانی و توانایی جسمانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و مشاوره‌های لازم به خانواده‌ها ارائه می‌شود تا دانش‌آموزان در رشته‌هایی که استعداد دارند، راهنمایی‌های لازم را کسب کنند.

وی به تدوام استعدادیابی کودکان و نوجوانان در طول سال اشاره کرد و گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاش است استعدادیابی را در تمام رشته‌ها به صورت حرفه‌ای، از سوی کارشناسان مجرب انجام دهد تا دانش‌آموزان با توجه به توانمندی خود، رشته ورزشی مربوطه را انتخاب کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین عنوان کرد: استعدادیابی در مجموعه ورزشی غدیر در پنج رشته ورزشی از سوی کارشناسان استعدادیابی صورت می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند برای ارزیابی فرزند خود به محل تعیین شده، مراجعه کنند.

در ابتدای جشنواره از چند ورزشکار شاخص و قهرمان استان قزوین از جمله خانواده شهید حمید سیاهکالی‌مرادی، علی‌اصغر آسیابری، ابراهیم برخورداری، امیرحسین عرب، حمیدرضا بابایی و سعید باقری تجلیل به عمل آمد و لوح تقدیر به این ورزشکاران اهدا شد.

گفتنی است، جشنواره استعدادیابی در مجموعه ورزشی شهید بابایی برگزار شد و استاندار قزوین، مدیرکل ورزش و جوانان این استان، قائم‌مقام اداره‌کل ورزش و جوانان استان، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، مسؤول هماهنگی امور ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان این استان، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و مسؤولان رشته‌های ورزشی کشتی، ژیمناستیک، تیراندازی، کاراته و بسکتبال در این جشنواره حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار