شهردار قم:
شهردار قم گفت: باید فرهنگ سازمانی در شهرداری اصلاح شود تا بتوانیم ثبات تدوین و اجرای بودجه را داشته باشیم.
کد خبر: ۳۵۶۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 08 January 2017
به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شنبه شب در دویست و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به بحث اصلاح بودجه سال 95 شهرداری اظهار کرد: تا زمانی که فرهنگ سازمانی ما اصلاح نشود مشکل اصلاح بودجه را خواهیم داشت.

وی گفت: دغدغه‌هایی که بین ستاد و صف وجود دارد تا زمانی که هماهنگ نشود این اصلاح نیز خواهد بود به عنوان مثال ما در حال تدوین بودجه سال 96 هستیم و انتظار داشتم که شهرداران مناطق که نیازهای مردم را می‌دانند پیشنهاد ارائه کنند درحالی که کسی پیشنهادی نداده است.

شهردار قم با تاکید بر اینکه هنوز سیاست‌ها و دغدغه‌های ما در شهرداری یکسان نیست تصریح کرد: این مساله بستری برای اصلاح مکرر بودجه را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در پیشنهادات بودجه‌ای تنها دغدغه مدیران، سازمان‌های مرکزی زیرمجموعه بود در حالی که ما در برخی پروژه‌ها مشکلات فراوانی داریم خاطرنشان کرد: این در صورتی است شهرداران مناطق بهترین کسانی هستند که نیازهایی که از دل محلات و مناطق بلند می‌شود را می‌توانند مطرح کنند اما هنوز این مساله برقرار نشده است.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: در شهرداری اصفهان با شهرداران دعوا داشتیم که زمانی که می‌خواستیم یک پروژه را اصلاح کنیم یا به تعویق بیندازیم آن‌ها مقاومت می‌کردند چراکه مردم منتظر هستند و به آن‌ها قول داده شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ سازمانی در شهرداری اصلاح شود تا بتوانیم ثبات تدوین و اجرای بودجه را داشته باشیم گفت: باید دغدغه شهرداران و زیرمجموعه‌های شهرداری اصلاح شود تا بتوانیم خدمت بهتری به مردم ارائه کنیم

شهردار قم با تاکید بر اینکه دغدغه ما و شورای شهر در زمینه فضای سبز مشترک است اظهار کرد: نباید به سمتی برویم که تعادل بخشی را از دست بدهیم، سال گذشته 300 هکتار به فضای سبز اضافه کردیم و امسال هم در صددیم 300 هکتار اضافه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تعادل بخشی در پیش‌بینی‌های بودجه‌‌ای و خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه باید ابعاد مختلف را مد نظر داشته باشیم.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه فضای سبز جزو دغدغه‌های شهرداری است گفت: در این زمینه نباید دچار افراط و تفریط شویم و عدالت را در توزیع‌ها رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه بحث مدیریت پسماند چند مرحله‌ای است اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته حتی تا دو هفته یکبار جمع‌آوری زباله صورت می‌گیرد و این اقدامات با دستگاه‌های پیشرفته در داخل منزل صورت می‌گیرد.

شهردار قم فرهنگ‌سازی را امری ضروری در حوزه مدیریت پسماند دانست و خاطرنشان کرد: فقر فرهنگی در برخی محلات موجب شده حتی با جریمه هم نتوانیم مشکلات این بخش را برطرف کنیم.

وی بیان کرد: اینکه گفتیم طرح یک شب در میان جمع آوری زباله به این خاطر بوده که این محدوده جدید الاحداث است و بهتر می‌توان مباحث فرهنگی را در آن دنبال کرد.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اهمیت زیبایی و نظافت شهری خاطرنشان کرد: باید گام به گام در حوزه مدیریت پسماند حرکت کنیم تا همراه با تقویت فرهنگ شهروندی بتوانیم اقدامات مناسبی را سازماندهی کنیم.

وی گفت: برای ما خیلی بهتر است که یک شب کمتر زباله را جمع آوری کنیم اما در عوض به مشکل عدم تمیزی شهر برخورد خواهیم کرد.

شهردار قم مهاجرت را یکی از مشکلات حوزه فرهنگ شهروندی قم عنوان و تصریح کرد: در این بخش باید برنامه‌های فرهنگ شهروندی را تقویت کنیم تا بتوانیم نتیجه خوبی در شهر بگیریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار