رئيس اداره منابع آب شهرستان ابركوه با اشاره به موقعیت دشت‌های ممنوعه بحرانی و آزاد گفت: افت سطح آب‌هاي زيرزميني در دشت ابرکوه، وضعیت این دشت را بحرانی کرده است.
کد خبر: ۳۵۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 07 January 2017

به گزارش تابناک یزد،محمدحسین باقری  با اشاره به افزایش بحران آب در دشت‌های ممنوعه در سطح استان اظهار داشت: دشت ابرکوه از جمله دشت‌های ممنوعه و بحرانی استان یزد است که در کنار دشت یزد ـ اردکان وضعیتی به شدت بحرانی دارد.

وی با بیان اینکه افت سطح آب در سال‌های اخیر به همراه هجوم لایه‌های آب‌ شور موجب فرونشست و بحرانی شدن این دشت در شهرستان شده است، گفت: وضعیت این دشت تاثیر بالایی در کسری مخزن آب استان دارد به طوری که تا 70 درصد بر این کسری آب تاثیر می‌گذارد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان ابرکوه با اشاره به اینکه وضعیت بحرانی این دشت تاثیر منفی بر روند زندگی ساکنان شهرستان خواهد داشت، اضافه کرد: بر اساس برنامه‌هایی که در سطح کلان برای احیای دشت‌های بحرانی و ممنوعه دنبال می‌شود، دشت ابرکوه نیز شامل این طرح است که در کنار این طرح باید اقدامات پیشگیرانه در تخلفات آبی را در راستای احیای این دشت انجام دهیم.

وی از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه را نصب کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی شهرستان برشمرد و عنوان کرد: همچنین در راستای احیای دشت ابرکوه طرح خاموشی زمستانه چاه‌های کشاورزی در حداقل زمان یک‌ماه اجرایی شده است.

باقری بیان داشت: اجرای طرح نصب کنتور هوشمند نیز از سال جاری با حجم وسیعی برای چاه‌های کشاورزی آغاز شد که تاکنون بخش عمده‌ای از چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند مجهز شدند و کمتر از 25 درصد چاه‌های استان بدون کنتور هستند که به زودی برای آنها نیز نصب خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار