کد خبر: ۳۴۷۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 22 December 2016
به گزارش تابناک یزد،«زهره صادقی» عضو تیم ملی تیراندازی جوانان کشور توانست مدال نقره بازی‌های آسیایی در رشته تپانچه را از آن خود کند. این مدال‌آور یزدی تیم ملی تیراندازی کشور با دست‌یابی به مدال نقره در بازی‌های آسیایی که در تهران برگزار ‌شد توانست افتخار دیگری را نصیب ورزش استان کند.
او در میان رقبای سرسختی که پیش‌رو داشت با اشتباه کوچکی که انجام داد مدال طلا را از دست داد و حریف چینی او صاحب گردن‌آویز طلا شد و صادقی مقام دوم این رقابت‌ها را با اختلاف بسیار کم به‌دست آورد.زهره صادقی در خصوص رقابت‌های آسیایی که چندی پیش در تهران برگزار شد با همشهری به گفت‌وگو نشست.
  • چه شد که به سراغ رشته تیراندازی رفتید؟
سال سوم هنرستان در رشته تربیت بدنی تحصیل کردم و رشته تیراندازی یکی از برنامه‌های درسی بود و وقتی در مدرسه آموزش دیدم به این رشته علاقه‌مند شدم. بعد از  آن در باشگاه ثبت نام کردم و به یادگیری پرداختم و در حال حاضر هم خوشحال هستم که در رشته تیراندازی فعالیت می‌کنم.
  • به نظر می‌آید رشته ورزشی تیراندازی و تپانچه مردانه باشد. چه شد که به سراغ این رشته ورزشی رفتید؟
این موضوع را زیاد شنیده‌ام که می‌گویند رشته تیراندازی مردانه است، اما به دلیل ظرافت این رشته و ریزبینی بیشتری که بانوان نسبت به آقایان دارند می‌توان گفت رشته تیراندازی بیشتر برای خانم‌ها پایه‌ریزی شده است. اگر به تعداد مدال‌های کسب شده توجه کنیم مدال‌های بانوان در رقابت‌های مختلف تیراندازی بیشتر بوده و فکر می‌کنم رشته تیراندازی زنانه و پر از ظرافت است.
  • البته علاوه بر ظاهر مردانه این رشته، به نظر می‌رسد تامین وسایل ورزشی آن هزینه بر است آیا به اندازه کافی مورد حمایت قرار می‌گیرید؟
بله، رشته تیراندازی پرخرج است و متاسفانه همانند سایر رشته‌های ورزشی انفرادی با مشکل بودجه و کمبود آن مواجه است. ورزشکاران زمانی که وارد این رشته می‌شوند، نیاز به حمایت دارند و نبود بودجه و تامین نشدن هزینه‌های ورزشکاران آنها را از ادامه ورزش دلسرد می‌کند. به همین دلیل در استان این رشته با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو نشده است.
  • در مورد بازی‌های آسیایی و حریف چینی خود بگویید. چه شد که مدال طلا را از دست دادیدو به مدال نقره دست یافتید؟
در این رقابت‌ها که تیم‌هایی از کشورهای چین، چین تایپه، ژاپن، تاجیکستان، مغولستان، هندوستان، قطر، پاکستان، قرقیزستان و مالزی حضور داشتند تا مرحله فینال مقتدرانه عمل کردم و در رقابت فینال هم با حریف چینی تا شلیک 19 که پرتاب کردم جایگاه اول را در اختیار داشتم، اما در شلیک نهایی تیر را دیرتر شلیک کردم و همین موضوع سبب شد مقام دوم را به‌دست بیاورم.
  • فکر می‌کنید چرا این اشتباه صورت گرفت ؟
این اشتباه فقط به خاطر کم‌تجربگی ام صورت گرفت. قبل از شلیک نهایی در صدر جدول قرار داشتم و یک اشتباه کوچک مدال طلا را از من گرفت و آن را به حریف چینی تقدیم کرد.
  • در انفرادی تنها مدال‌آور تیم ملی شما بودید؟
در این رقابت‌ها که میزبانی آن ‌را تیم ملی ایران برعهده داشت، تنها مدال‌آور در رقابت انفرادی تیم ملی من بودم و بسیار خوشحالم که در اولین حضورم توانستم خوش بدرخشم و مزد تلاش‌های شبانه‌روزی خود را به‌دست آورم.
  • بدون شک در رقابت‌های کشوری مدال‌های زیادی را کسب کرده اید که توانستید عضویت تیم ملی را از آن خود کنید.
سال 94 مقام دوم رقابت‌های بسیج کشوری را به‌دست آوردم و سال 95 در مسابقات آزاد کشوری راهی فینال شدم و مقام سوم را کسب کردم. امسال در مسابقات بسیج مقام اول و در رقابت‌ قهرمان کشوری در کرمانشاه مدال سومی را به دست آوردم. همچنین در مسابقه فینال فینالیست‌ها در ورزشگاه آزادی تهران هم مقام قهرمانی را به‌دست آوردم.
  • علت پیشرفت خود در ورزش را چه می‌دانید؟
به نظرم لطف خدا شامل حالم شده که در چنین رقابتی و برای اولین حضور توانستم مدال کسب کنم. زحمات خانواده و مربی پر دانشم « معصومه شاکری» سبب شد با علاقه بیشتری به فعالیت بپردازم. البته تلاش بسیار مربی استان را در پیشرفتم بی‌تاثیر نمی‌دانم و با جرات می‌گویم ایشان به تنهایی هیات تیراندازی استان را می‌گرداند. من هم داشته‌های فنی خود را مدیون تلاش ایشان و دیگر مربی‌ام در تیم فولاد آلیاژی می‌دانم.
  • در این رقابت‌ها با آسیب‌دیدگی مواجه شدید. مشکلتان جدی است؟
در رشته تیراندازی کتف یکی از عضوهایی است که ممکن است آسیب ببیند اما مشکلی که در این مسابقات برایم به وجود آمد جزئی است و با چند جلسه فیزیوتراپی قابل درمان است و به زودی رفع خواهد شد.
  • در حال حاضر در استراحت به سر می‌برید. تمرینات تیم را از چه زمانی دوباره پیگیری خواهید کرد؟
بعد از رقابت‌های آسیایی که در تهران برگزار شد به مدت سه هفته استراحت می‌کنیم و سپس در کمپ تیم ملی دوباره به تمرین خواهیم پرداخت. در کنار تمرینات و آمادگی فنی باید تمرینات بدنسازی هم انجام دهیم تا با آمادگی فنی و جسمانی در رقابت‌هایی که قرار است در کشور هندوستان برگزار شود حضور پیدا کنیم.
  • برای آینده ورزشی خود چه برنامه‌ای دارید؟
سعی می‌کنم پله پله قدم بردارم. با سرسختی تمرینات را پیگیری می‌کنم و ماندن در تیم ملی تیراندازی کشور و کسب مدال در این تیم را همچنان در برنامه ورزشی خود دارم. تلاش می‌کنم در مسابقات جام‌جهانی که در کشور هند برگزار می‌شود مدال کسب کنم. همچنین در المپیک 2020 توکیو هم همراه تیم ملی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنم و امیدوارم در آنجا هم بتوانم مدال به‌دست بیاورم.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار