با گذشت چند ساعت از برقراری آتش بس موقت در یمن گزارش ها از حملات سعودی به چند منطقه یمن حکایت دارد. سعودی ها با نقض آتش بس، استان های صعده و حجه را چهار بار بمباران کردند. تجاوز عربستان به یمن با هدف بازگرداندن رئیس جمهور فراری از ۴۸ روز پیش آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸ 13 May 2015

به گزارش تابناک یزد، با گذشت چند ساعت از برقراری آتش بس موقت در یمن گزارش ها از حملات سعودی به چند منطقه یمن حکایت دارد.

آتش بس پنج روزه در یمن از بامداد  امروز چهارشنبه با هدف فراهم شدن زمینه کمک رسانی به مردم یمن برقرار شده است.

عربستان بیست روز پیش نیز پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» برضد یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

همزمان اسماعیل ولد الشیخ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن هنگام ورود به صنعا، گفت: با گروه های یمنی درباره ادامه آتش بس و آغاز مذاکرات گفتگو خواهد کرد.

خبر دیگر اینکه وزیر امورخارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، بر ایفای نقش موثر این سازمان در جلوگیری از تداوم حملات و برقراری آتش بس تاکید کرد.

 

محمد جواد ظریف گفت: تهران از تلاش های نماینده جدید دبیرکل در توقف حملات، ارسال کمک های انسان دوستانه و برگزاری گفتگوی یمنی ـ یمنی به منظور تشکیل یک دولت فراگیر با مشارکت همه نیروهای سیاسی حمایت می کند.

 

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این گفتگوی تلفنی گفت: صلح و امنیت در منطقه و یمن با توجه به راهکار سیاسی حاصل می شود.

 

تجاوز عربستان به یمن از شش فروردین با هدف بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن به قدرت آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار