تابناک: رییس اتحادیه خدمات فنی، تولید کنندگان قطعات وسایل نقلیه سنگین و ماشین آلات صنعتی اصفهان گفت: پلمپ و بستن کارگاه‌های ریخته‌گری و عدم حمایت مالی از آنان در انتقال به شهرک صنعتی موجب ضربه زدن به چرخ صنعت و بیکار شدن نیروی ماهر کار است.
کد خبر: ۳۴۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 12 May 2015

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، اکبر عشوریون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با انتقاد از بی توجهی مسئولان استانی به قشر ریخته‌گران کارگاهی، اظهار کرد: در سال گذشته برای انتقال کارگاه‌های این صنف از سطح شهر با نهادهای هم‌چون استانداری، شهرداری، اداره اماکن، شرکت شهرک‌های صنعتی، حفاظت محیط زیست و ... جلسات متعدد برگزار شد، اما در عمل بی‌نتیجه مانده است.

وی افزود: متاسفانه دستگاه‌های مربوطه تا سخن از بحث تامین مالی و تسهیلاتی ریخته‌گران به میان آمد دیگر هیچ جلسه‌ای تشکیل ندادند.

رییس اتحادیه خدمات فنی، تولید کنندگان قطعات وسایل نقلیه سنگین و ماشین آلات صنعتی اصفهان تاکید کرد: به طور مرتب اعلام کرده‌ایم پلمپ صرف مغازه‌های ریخته‌گری فقط پاک کردن صورت مسئله است و این امر از سوی دیگر موجب بیکاری نیروی کار ماهر و ضربه خوردن چرخ صنعت خواهد شد.

عشوریون با بیان اینکه فدا شدن این قشر زحمتکش دور از انصاف است، تصریح کرد: این صنف اولین چرخه مرحله تولید قطعه برای تمامی صنایع است، اما فعالان و کارگران آن علی رغم کار طاقت فرسا درآمد زیادی ندارند.

وی با انتقاد از اینکه شهرداری فقط با فشار به دنبال خروج کارگاه‌های ریخته گری است، تاکید کرد: بارها گفته‌ایم که بدون حمایت دولتی انتقال کارگاه‌های این صنف از سطح شهر محال است، چرا که خرید زمین در شهرک صنعتی و کوره مدرن نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه داد که در توان افراد این قشر نیست.

رییس اتحادیه خدمات فنی، تولید کنندگان قطعات وسایل نقلیه سنگین و ماشین آلات صنعتی اصفهان با اشاره به قطع سوخت مازوت ریخته گران، اظهار کرد: اخیرا با نصب تجهیزات جدید از گاز به جای نفت کوره (مازوت) استفاده می‌شود، اما معضل آلودگی به طور کامل رفع نمی‌شود، زیرا قطعات قراضه‌ها دارای چربی است که در حین عملیات ذوب آلودگی ایجاد می‌کند و از طرف دیگر سر و صدای کوره‌های گازسوز نیز زیاد است.

عشوریون با بیان اینکه در سال جدید خبری از پلمب ریخته‌گری‌ها نشنیده‌ایم، گفت: شهرداری و اداره محیط زیست فشار می‌آورند که جواز کسب جدیدی به برای ریخته‌گران صادر نشود، اما مطابق قوانین صدور پروانه‌ها فقط با اتحادیه‌های صنفی است.

وی خاطر نشان کرد: اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی فقط از کمیسیون نظارت بر اصناف سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان دستور می‌گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار