هشدار پلیس فتا قم به کاربران شبکه های اجتماعی
رئیس پلیس فتا قم از کاربران شبکه های اجتماعی خواست مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند. دستگیری سارق داخل خودرو و اعتراف وی به 26 فقره سرقت و کشف بيش از 253 کيلوگرم ترياک و حشيش از يک دستگاه تريلي از دیگر رویدادهای انتظامی استان است.
کد خبر: ۳۴۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۹ 15 December 2016
به گزارش تابناک قم، رئیس پلیس فتا استان قم گفت: بسیاری از کاربران نگران هک شدن تلگرام خود هستند و با ارسال پیام و ایمیل دلایل هک شدن تلگرام خود و نحوه پیشگیری آن را از کارشناسان آی تی اس ان پیگیری می کنند.

سرهنگ علی موالی با اشاره به درخواست دوستی در این فضا، بیان کرد: کاربران در پاسخ به درخواست دوستی‌ها باید بسیار مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.

وی با اشاره به اینکه برخی کاربران در شبکه‌ های اجتماعی با شناختن دوستان قدیمی خود که سال ‌ها از آن ها خبری نداشته ‌اند، درخواست دوستی می ‌فرستند، گفت: این امر اشتباه است، چرا که در این سال ‌ها شاید وی دچار مشکلات اخلاقی شده باشد.

رئیس پلیس فتا قم ادامه داد: حتی ممکن است دوست آن ها در محاکم قضایی پرونده داشته باشد پس لزومی ندارد بدون دانستن این امر فقط به صرف دوستی‌ های گذشته دوباره با این افراد ارتباط برقرار کرد.

وی بیان کرد: کاربران باید بدانند در شبکه‌ های اجتماعی نیز دوستی ‌های آن ها همچون فضای حقیقی، شناخته شده و محدود باشد و با هر فردی دوست نشوند.

موالی افزود: پلیس فتا از تمامی کاربران درخواست دارد تا در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

دستگیری سارق با 26 فقره سرقت 

رئیس پلیس آگاهی قم نیز از دستگیری سارق داخل خودرو و اعتراف وی به 26 فقره سرقت در سطح استان خبر داد.

سرهنگ احمد کرمی اظهار داشت: افزایش وقوع سرقت های متعدد لوازم و محتویات داخل خودرو در سطح استان موجب شد تا این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گیرد.

وی افزود: با به کارگیری اقدامات پلیسی مشخص شد که سارق با استفاده از یک دستگاه خودرو پراید در محل های سرقت حاضر و پس سرقت محتویات داخل خودرو متواری می شود.

رئیس پلیس آگاهی قم ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات پلیسی پی بردند که نامبرده به علت اعتیاد شدید از سوی خانواده اش طرد و شب ها را در خودرواش سپری می کند.

وی اضافه کرد: در نهایت ماموران سارق را شناسایی و حین ارتکاب به سرقت دستگیر کردند.

کرمی بیان کرد: در بازجویی های فنی و با ارائه دلایل و مدارک به دست آمده، متهم به ناچار به 26 فقره سرقت محتویات خودرو اعترف کرد و در ادامه مالخر نیز در این ارتباط دستگیر و از کارگاه وی نیز مقادیری از اموال مسروقه مالباختگان کشف شد.

کشف بيش از 253 کيلوگرم ترياک و حشيش

همچنین رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان از کشف بيش از 253 کيلوگرم ترياک و حشيش از يک دستگاه تريلي در استان خبر داد.  

سرهنگ غلامعباس بلفکه در تشريح اين خبر اظهارداشت: در پي کسب خبري مبني بر اينکه احدي از قاچاقچيان با يک دستگاه تريلي قصد دارد از يکي از استان هاي جنوب شرقي محموله مواد مخدر را به استان تهران منتقل و از حوزه استحفاظي اين استان نيز عبور کند، بلافاصله اين موضوع با همکاري پليس مبارزه با مواد مخدر آذربايجان شرقي در دستور کار مأموران قرار گرفت.  

وي افزود: با تجزيه و تحليل اطلاعات فني و هماهنگي قضائي انجام شده دو اکيپ از مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان در محورهاي ورودي به قم از سمت کاشان به کنترل خودروهاي عبوري پرداختند.  

سرهنگ بلفکه ادامه داد: ماموران نهايتاً خودروي مذکور را در يک عمليات ضربتي شناسايي و متوقف کردند. 
 
وی گفت: ماموران در بازرسي از تريلي موصوف، مقدار 139 کيلو و 850 گرم در قالب 78 بسته ترياک و 114کيلو 350 گرم حشيش در قالب 115 بسته کشف کردند.  
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان قم در اين رابطه ضمن قدرداني از همکاري پليس مبارزه با مواد مخدر استان آذربايجان شرقي ، خاطرنشان کرد: نهايتاً متهم به انضمام پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي استان شد. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار