بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:« عراقی ها درخواست میانجیگری از ایرانی ها و اردنی هاکردند»،« ورود رقیب پیشین به کابینه ترامپ» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۴۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 13 December 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
ورود رقیب پیشین به کابینه ترامپ 
رئیس جمهور منتخب آمریکا روز دوشنبه با «کارلی فیورینا» رقیب پیشین خود در رقابتهای مقدماتی حزب جمهوریخواه، برای اعطای سمت ریاست سازمان «اطلاعات ملی» گفتگو کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یکی از اعضای ارشد تیم انتقالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا گزارش داد که وی روز دوشنبه با «کارلی فیورینا» مدیر اجرایی شرکت آمریکایی و چندملیتی «اچ پی» (hp) و رقیب پیشین خود در رقابتهای مقدماتی حزب جمهوریخواه، برای اعطای سمت ریاست سازمان «اطلاعات ملی» گفتگو کرد.
شایان ذکر است که تیم انتقالی ترامپ در یک کنفرانس تلفنی اعلام کرد که رئیس جمهور منتخب آمریکا و کارلی فیورینا در «برج ترامپ» با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
گفتنی است که مدیر اطلاعات ملی،‌ از مقامات دولتی ایالات متحده آمریکا است که تحت اقتدار، هدایت و کنترل رئیس‌جمهور این کشور فعالیت می کند.
وقتی رسانه های عربی از آزاد سازی حلب ناراحت شدند
رسانه‎های عربی مانند العربیه، الجزیره، الحدث و ... که آخرین اخبار مربوط به حلب را لحظه به لحظه پوشش می دادند، وقتی که حلب را در آستانه سقوط و پیروزی ارتش سوریه دیدند، به انتشار اخبار و تصاویر دروغین روی آوردند.
شبکه های سعودی و قطری در آستانه آزادسازی حلب و در راستای کم اهمیت جلوه دادن پیروزی های ارتش سوریه گزارش دادند که داعش بر شهر تدمر مسلط شد و آن را از ارتش سوریه باز پس گرفت.
شبکه های العربیه و الجزیره همچنین مدعی شدند که ارتش سوریه پس از تسلط بر حلب، ده ها نفر از جمله بیماران بیمارستان الکلاسه در حلب و چندین زن و کودک سوری را اعدام کردند و نظامیان ایرانی و روسی هم در این اعدام ها دست داشته اند.
این رسانه‌ها با انتشار اخبار جعلی گزارش دادند که سازمان‌های جامعه مدنی سوریه در اعتراض به کشتار جمعی در حلب همه فعالیت های خود را تعلیق کردند و دست به اعتصاب مدنی زدند.
این در حالی است که منابع سوری ضمن رد این اتهامات، تاکید کردند که چنین اتهاماتی دروغ محض است و با هدف کم اهمیت جلوه دادن تسط ارتش سوریه بر حلب مطرح می شود.
در همین حال یک منبع میدانی در گفت وگو با گروه بین الملل فارس با تکذیب خبر رسانه های مرتجع عربی مبنی بر اعدام تروریست‌ها، گفت: دهها تروریست خود را تسلیم ارتش کرده‌اند و هیچ برخوردی با آنها صورت نگرفته است و این اخبار برای متشنج کردن فضای افکار عمومی است.
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند بیش از 98 درصد از حلب را از دست تروریست ها آزاد کنند و در اختیار خود بگیرند. این شهر اکنون در آستانه آزادسازی کامل قرار دارد.
انتقام گیری حملات استانبول به سبک ترکیه
جنگنده‌های ترکیه در انتقام انفجارهای دوگانه روز یکشنبه در استانبول، به مناطقی در کردستان عراق حمله کردند.
ترکیه انتقام انفجارهای استانبول را گرفت
به گزارش افکارنیوز، منابع خبری محلی گزارش می‌دهند جنگنده‌های ترکیه روز دوشنبه چندین‌بار به مناطقی در منطقه کردستان در عراق حمله کرد.
نیروی هوایی ترکیه اعلام کرد این حملات هوایی علیه مواضع گروهک تروریستی «پ.ک.ک» در شمال منطقه کردستان عراق و در واکنش به انفجارهای دوگانه روز گذشته (یکشنبه) در استانبول بوده است.
خبرگزاری کُردی «روداو» عکسی را از موشک‌های بکار برده شده توسط نیروی هوایی ترکیه در این حملات منتشر کرد که روی آنها نوشته شده بود این حملات (و این موشک‌ها) برای گرفتن انتقام کشته شدگان در انفجارهای استانبول است.
 عراقی ها درخواست میانجیگری از ایرانی ها و اردنی هاکردند
 سید علی العلاق نماینده پارلمان عراق در پاسخ به سؤالی در خصوص میانجیگری اردن برای بهبود روابط عراق با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس اظهار داشت: ائتلاف ملی عراق به تمام کشورهای منطقه و جهان به شکل یکسان می‌نگرد و در چارچوب حفظ تمامیت ارضی عراق آمادگی همکاری و دریافت کمک کشورها در حمایت از ساختار سیاسی را دارد.
وی افزود: ما از کشورهایی که با ما روابط خوبی دارند، مانند ایران و اردن، این انتظار را داریم که با میانجیگری حساسیت‌هایی که برخی از کشورها نسبت به ما ایجاد کرده‌اند را حل کنند.
این نماینده پارلمان عراق در خصوص دیدار دیروز با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر تقویت نیروهای حشد الشعبی تصریح کرد: حشد الشعبی یک ساختار مبارز مردمی است که در سایه و چارچوب فتوای جهاد کفایی آیت‌الله سیستانی شکل گرفت.
العلاق با تاکید بر اینکه حشد الشعبی دوشادوش ارتش عراق جنگید و داعش را تا مرزهای عراق به عقب راند، ادامه داد: این ساختار جدید نیازمند زمانی بود که بتواند چارچوب قانونی و حقوقی خود را در کشور به دست آورد.
وی با اشاره به تصویب قانونی در پارلمان عراق برای قانونی شدن حشد الشعبی در این کشور عنوان کرد: امروز حشد الشعبی یک ساختار امنیتی عراقی است که تحت نظر فرمانده کل قوای عراق فعالیت می‌کند.
این نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه حشد الشعبی تمام آحاد و اقشار ملت عراق از شیعه، سنی، کرد، ایزدی، ترکمن و... را در بر دارد، خاطرنشان کرد: حشد الشعبی در آینده نقش بسیار مهم و پررنگی در مقابله با هر نوع خطر و تهدیدی که عراق را تهدید می‌کند، خواهد داشت.
 آمریکا از آزادی حلب خوشحال است یا ناراحت؟
سخنگوی کاخ سفید در اوج حملات ارتش سوریه برای آزادی کامل حلب می‌گوید که واشنگتن همیشه امیدوار بوده که بحران سوریه از طریق دیپلماسی حل شود ولی بهر حال این روزها «خوش‌بینی‌ها زیاد نیست.»
خبرگزاری فارس: «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در برابر خبرنگاران در خصوص موضع واشنگتن در برابر پیش‌روی‌های ارتش سوریه در حلب، سخن گفت.
ارنست پیش‌روی‌های ارتش سوریه در حلب و خارج شدن بخش اعظم این شهر از تسلط تروریست‌ها را «ادامه بمباران مردم توسط بشار اسد و با حمایت روس‌ها» خواند.
جاش ارنست گفت: «شرایط حلب را تحت نظر داریم؛ وضعیت غیرنظامیان در حال بد و بدتر شدن است.»
سخنگوی کاخ سفید البته همانطور که می‌گفت واقعاً شرایط حلب را تحت نظر داشت و بر اساس همین اشراف، با ناامیدی از به ثمر نشستن فشارهای دیپلماتیک برای جلوگیری از پیش‌روی‌های ارتش سوریه سخن گفت.
ارنست گفت: «مثل همیشه امیدواریم که این بحران از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی حل شود ولی خوش‌بینی‌ها در این خصوص، زیاد نیست.»
وی ادامه داد: « ... البته دیپلمات‌های ما بیشترین تلاش ممکن را به کار بستند.»


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار