استاندار فارس گفت: عدم انجام درست خدمت به ایثارگران به معنای خیانت به آرمان‌های انقلاب است.
کد خبر: ۳۴۲۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 12 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:

سید محمد احمدی پیش از ظهر امروز در نشست مشاوران ایثارگری استانداری‌های سراسر کشور اظهار داشت: برخی مدیران کل یا حتی وزرا در سر زدن و سرکشی از ایثارگران اهتمام ندارند در حالی که اگر ایثارگران نبودند هیچ یک از ما در این سمت‌ها نبودیم و باید زمینه تکریم این بزرگواران فراهم آید.

وی افزود: عزیزترین قشری که می‌توانیم به عنوان جامعه هدف خدمت بر روی آن متمرکز شویم ایثارگران هستند، کسانی که با اخلاص تمام در دشوارترین روزها و خطرناک‌ترین صحنه‌ها برای دفاع از مملکت، ارزش‌های اسلامی و انقلاب، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: صدام در ابتدای جنگ در مهران صحبت می‌کرد و می‌گفت مابقی مصاحبه در تهران و در شرایطی که ارتش از هم گسیخته و سپاه تشکیل نشده بود ایثارگران از این آب و خاک دفاع کردند.

احمدی اضافه کرد: افتخاری است که انسان خدمتگزار این عزیزان باشد که گاه آن قدر بزرگوار هستند که مشکل خود را ارائه نکرده و برخی حتی تشکیل پرونده نداده‌اند تا در قبال ایثار خود مطالبه مادی کنند اما این وظیفه ما است که نگذاریم اینها در پیچ و خم زندگی مشکل پیدا کنند و خانواده آنها دچار مشکل شود.

وی بیان کرد: برخی در جامعه تصور می‌کنند هر چه استخدام و امتیاز است متعلق به ایثارگران است اما چنین نیست و ما شاهد هستیم که این طیف دچار مشکلات فراوانی هستند و حتی مطالبات معوقه آنان تا مدت‌ها بر زمین مانده بود.

استاندار فارس ابراز داشت: ما از زمانی که خدمتگزار مردم شده‌ایم گروه‌های مختلفی می‌آمدند و انتظارات خود را بازگو می‌کردند اما تنها گروهی که در این 20 ماه هیچ درخواست و انتقاد و حرفی بیان نکرده جامعه ایثارگری بوده در حالی که کشور متعلق به آنان است و اگر بنا باشد سمتی در اختیار فردی قرار گیرد باید افراد شایسته که بالاترین ایثار را انجام داده‌اند در آن سمت حضور پیدا کنند.

خدمت ناقص به ایثارگران خیانت به انقلاب است

این مسئول عنوان کرد: خدمت به این قشر و مشکلات خانواده آنان، وظیفه ما است و در شرایطی که جامعه ایثارگری درصد کمی از کل جمعیت را تشکیل می‌دهد، در صورتی که تصمیم‌گیران ایثارگران از خود آنان باشند مشکل سریع‌تر حل می‌شود و عدم انجام درست خدمت به این عزیزان به معنای خیانت به آرمان‌های انقلاب است.

وی یادآور شد: هنوز هم بسیاری از فرزندان این کشور در بیرون مرزها ایثارگری می‌کنند که در همین استان فارس مدافعان حرم به درجه ایثار و شهادت نائل می‌شوند و اگر نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم به اصل نظام جفا کرده‌ایم.

احمدی خاطرنشان کرد: مناسب است که مشکلات ایثارگران از سطوح بالای کشور دنبال شود و امور ایثارگران در ریاست جمهوری مسائل خود را دنبال کند.

وی ادامه داد: مشاور ایثارگران در استانداری می‌تواند هماهنگ‌کننده مسائل این قشر باشد و در این زمینه لازم است ابتدا مشکلات ایثارگران شناسایی شود.

مدیر ارشد اجرایی فارس بیان کرد: اشتغال فرزندان فارغ‌التحصیل ایثارگران یکی از مسائل آنان است و ما خواستار آن شده‌ایم که اگر ایثارگران حرکتی یا ویلچرسوار به استانداری آمدند آنها به دفتر ما نیایند بلکه به من اطلاع دهند تا من خدمت آنها برسم.

استاندار فارس اضافه کرد: ادارات دولتی و شرکت‌های دولتی ظرفیت محدودی دارند و در هر استان باید ظرفیت‌های اشتغال را بررسی و با ارائه تسهیلات و وام در زمینه کارآفرینی به فرزندان ایثارگران کمک برساند.

ایجاد تشکل‌ها، راه‌اندازی سفرهای زیارتی، تفریحی و ... برخی از مواردی بود که احمدی بر آن تاکید و بیان کرد: باید با خدمات خود کاری کنیم که این عزیزان گمان نکنند فراموش نشده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار