رئیس دانشگاه جامع گلستان مطرح کرد:
رئیس دانشگاه جامع گلستان از کمک‎های مالی 300 میلیون تومانی این دانشگاه برای جهت دادن مقالات علمی به فناوری خبر داد.
کد خبر: ۳۳۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰ 06 December 2016
رئیس دانشگاه جامع گلستان از کمک‎های مالی 300 میلیون تومانی این دانشگاه برای جهت دادن مقالات علمی به فناوری خبر داد.

فرهاد یغمایی با بیان اینکه ظرفیت و توانمندی‎های بیشماری در اعضای هیئت علمی این دانشگاه وجود دارد، اظهار کرد: فرصت‎های مطالعاتی سه تا پنج ساله به اعضای هیأت علمی دانشگاه داده می‎شود و با آنها قراردادی منعقد می‎شود تا در این بازه مقاله علمی خود را تبدیل به فناوری کنند.

وی تصریح کرد: تا سال 1392 فرصت مطالعاتی نداشتیم اما تا سال 1395 تعداد دو نفر  برای دوره‎های کوتاه‌مدت خارج از کشور فرستاده شد تا اطلاعات خود را به روز کنند و مجدد وارد سیستم شوند.

وی بیان کرد: با وجود محدودیت‎های مالی، کمک‎های مالی خوبی برای جهت دادن مقالات علمی به سمت فناوری می‎شود با این وجود هنوز تعداد مقالات علمی که تبدیل به فناوری شده‎اند، چندان قابل توجه نیست.

رئیس دانشگاه جامع گلستان اضافه کرد: در زمینه تحصیلات تکمیلی نیز اگر دانشجو نیازهای منطقه را هدف قرار گیرد و مشکلی از منطقه جزو اهداف در پایان‎نامه باشد دانشجو و استاد راهنما تشویق خواهند شد.

جمعیت دانشجویان دانشگاه جامع گلستان به 3 هزار و 382 نفر رسیده است

یغمایی با بیان اینکه در حال حاضر رتبه علمی دانشگاه جامع گلستان در کشور 43 است، افزود: تفکیک کردن دانشگاه‎ها اتفاقی بود که در دولت قبل رخ داد و البته اتفاق خوبی برای دانشگاه‌ها نبود البته در نقاط مختلف کشور دانشگاه‌ها تفکیک شدند اما در بعضی از استان‎ها مسؤولان و مقامات استانی مقاومت کردند و اجازه ندادند تا تفکیک دانشگاه‌های رخ دهد.

وی بیان کرد: با تجمیع دانشگاه‌های استان رتبه علمی نیز ارتقا پیدا می‎کند اما به دلیل آنکه حساسیت‎های منطقه ای در گلستان تقریبأ زیاد است تاکنون تجمیع دانشگاه‌های استان محقق نشده است.

وی با بیان اینکه کسب عنوان سرآمد علمی کشور در دو سال متوالی یکی از مهمترین افتخارات دانشگاه جامع گلستان محسوب می‌شود به گزارش عملکرد معاونت آموزشی دانشگاه جامع گلستان اشاره کرد و گفت: جمعیت دانشجویان در سال تحصیلی جدید 3 هزار و 382 نفر رسیده است و در حال حاضر 2 هزار و 847 نفر در مقطع کارشناسی، 494 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 41 نفر در مقطع دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار