رضا زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به تولید 5260 تن مرکبات در استان کرمانشاه در سال جاری اظهار داشت: سطح باغات مرکبات استان کرمانشاه 684 هکتار است.
کد خبر: ۳۳۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰ 27 November 2016
به گزارش تابناک و به نقل از تسنیم،مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه متوسط عملکرد باغات مرکبات استان را حدود 15 تن در هکتار دانست و گفت: در شرایط کنونی 367 هکتار از باغات مرکبات استان بارور بوده و 317 هکتار از این مرکبات غیربارور هستند.

زارعی با بیان اینکه بیشترین باغات مرکبات استان کرمانشاه به پرتقال اختصاص دارد افزود: استان کرمانشاه 358 هکتار باغ پرتقال دارد که عمده باغ پرتقال در شهرستان قصرشیرین قرار دارد و مابقی آن در شهرستان سرپل‌ذهاب و گیلانغرب است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای 38 هکتار باغ نارنگی، 111 هکتار لیموترش، 136 هکتار لیموشیرین و 40 هکتار باغ نارنج است گفت: لیموشیرین تولیدی در شهرستان قصرشیرین جزو محصولات برند در کشور است که به سایر استانها ارسال می‌شود.

مدیر باغبانی استان کرمانشاه از آغاز برداشت مرکبات در باغات استان کرمانشاه خبرداد و افزود: برداشت لیموشیرین از باغات استان کرمانشاه از اوایل آذر شروع و تا اواسط دی ادامه دارد و برداشت پرتقال نیز از اواخر آذر تا اواسط بهمن ماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه قصرشیرین به‌عنوان شهرستان گرمسیر استان ظرفیت مناسبی برای ایجاد باغات مرکبات دارد گفت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مدیریت باغبانی استان آماده همکاری با کشاورزان در این زمینه هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار