مراسم رونمایی از آلبوم بازخوانی سبک های مداحی اصیل و سنتی شهرستان بیرجند با عنوان « مصباح الهدی » روز یکشنبه در محل حوزه هنری خراسان جنوبی با حضور جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 27 November 2016
رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی در این مراسم گفت: آواها، نواها و آیین های سنتی و اصیل مداحی ذاکران اهل بیت (ع) هویت ما را نشان می دهند و باید پایدار بمانند.
مجید کریمیان ادامه داد: به همت ذاکران اصیل اهل بیت (ع) بیرجند مجموعه از قطعه های مداحی سنتی ثبت و ضبط شده و در قالب لوح فشرده بصورت آلبوم بازخوانی سبک های اصیل و سنتی این شهرستان با هدف حفظ ، ثبت ملی و نشر آثار عاشورایی پیر غلامان عصمت و طهارت (ع) در استان تولید شده است.
وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که حوزه هنری امید هنر انقلاب است، یادآور شد: بیان فرهنگ اهل بیت (ع) در قالب نواها و مداحی ها یک خاکریز داخلی در برابر تهدیدها و آسیب های اجتماعی است که باید تقویت شود.
وی گفت: شادی و نشاط تنها از طریق برگزاری کنسرت ها بوجود نمی آید بلکه شادیی که موجب می شود مفاهیم انقلاب باقی بماند و راهبردها پیش برود نشاط بعد از مداحی اهل بیت (ع) است.
مسئول تشکل‌ های مذهبی اداره کل تبلیغات ‌اسلامی خراسان‌ جنوبی هم در این جلسه بر همکاری همه دستگاه ها با حوزه هنری استان در تولید آثار فاخر اعم از شعر، مداحی و احیای سبک های سنتی تاکید کرد.
حجت الاسلام احمد رضایی افزود: هر اقدامی در راه رشد و احیای فرهنگ نورانی اهل بیت (ع) صورت گیرد و هر زبانی که مدح و ستایش آنان را بگویید در نزد خداوند بسیار ارزشمند است.
مسئول کانون مداحان بیرجند هم در این مراسم گفت: برگزاری 400 ساعت آموزشی برای ذاکران اهل بیت (ع) در این شهرستان، 100 ساعت برای مداحان در امیرآباد، 40 ساعت آموزشی در بحث آشنایی با نواهای سنتی و تجلیل از ذاکران جوان از جمله فعالیت های این کانون است.
عباس سروری با تاکید بر اینکه مداحان باید نقطه مقابلی برای جنگ نرم دشمن باشند، اظهار کرد: همچنین پیر غلامان و پیشکسوتان باید تجربه‌های خود را نیز نسل به نسل منتقل کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون بیش از 400 مداح اهل بیت (ع) عضو کانون مداحان این شهرستان هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار