مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده در فارس، هزینه ویزیت در این استان یک‌سوم دیگر استان‌ها شده است.
کد خبر: ۳۳۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰ 19 November 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: سهراب مختاری عصر امروز در حاشیه مراسم 29 آبان‌ماه سالروز تصویب قانون کار جمهوری اسلامی ایران در جمع کارگران در سخنانی با بیان این‌که اجرای طرح تحول سلامت هرچند که بی‌عیب و اشکال نیست اما طرح موفق دولت است اظهار داشت: در اجرای این طرح در استان فارس به پزشک عمومی 2 هزار تومان و 3 هزار تومان نیز برای پزشک متخصص پرداخت می‌شود اما در استان‌های دیگر که طرح پزشک خانواده در آن‌ها اجرایی نشده است این مبلغ به 30 هزار تومان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح تحول سلامت در سال 1392 حدود 375 میلیارد تومان و در سال بعد از آن 750 و در سال جاری نیز  یک‌هزار و 230 میلیارد تومان از سبد دولت پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه بیماران بستری در بیمارستان‌ها از 10 درصد به پنج درصد کاهش یافته است و در این راستا باید صندوق درمان تأمین اجتماعی که پولش را کارگران پرداخت می‌کنند در خدمت این قشر از جامعه قرار گیرد.

مختاری با اشاره به اینکه قانون کار مانند دیگر قوانین  توسط انسان‌ها تدوین و تصویب ‌شده و هر قانونی ایرادهای ویژه خود را دارد، افزود: امنیت شغلی کارگران در گرو افزایش مهارت و تلاش بیشتر است و کارفرمایان نیز باید به اصول مدیریتی آگاهی بیشتر داشته باشند.

وی بیان داشت: استفاده صحیح از علم، تجربه مدیریت در کارخانه‌ها، احترام به اصل مالکیت و رویکرد بخش خصوصی به تولید و نیز حفظ نظام بازار مبتنی بر عرضه و تقاضا و تنظیم ثروت اقتصادی در سطح جامعه و توجه به نیروی کار و افزایش مهارت‌های فنی از مهم‌ترین اهداف رسیدن به توسعه پایدار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس اضافه کرد: جامعه کارگری و کارفرمایی در کنار انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری هستند و برای عمران و آبادانی کشور همراه با دیگر اقشار مولد جامعه از تمام ظرفیت و توان خود استفاده می‌کنند تا جامعه اسلامی به اهداف خود برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار