با سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری کره جنوبی نیروگاه خورشیدی در فسا ساخته می شود.
کد خبر: ۳۲۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 12 November 2016
مهرداد کریمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فسا با بیان این که این طرح یک نیروگاه خورشیدی است که توسط شرکت "کی سی تی" کره جنوبی با سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری در زمینی به وسعت 150 هکتار در شهرستان فسا اجرا می شود افزود: این دانشگاه نیز در ساخت نیروگاه نیز مشارکت دارد. 
وی ادامه داد: این طرح نیروگاهی به روش ( B.O.T ) ساخته و پس از آن با تمام امکانات و تکنولوژی به کشور ایران واگذار می شود. 
حمزه سارویی دبیر هیئت امناء استان فارس نیز گفت: این سرمایه گذاری که در استان انجام می شود از طریق ستاد اقتصادی در تهران به استان معرفی شده است. 

ساخت نیروگاه خورشیدی در فسا با همکاری کره جنوبی+تصاویر

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه طرح به استان معرفی و تفاهم نامه آنها به امضا رسیده است اظهار کرد: این طرح ها شامل نیروگاه خورشیدی در واحد فسا، نیروگاه مغناطیسی و مجتمع تجاری - فرهنگی است که در واحد شیراز ساخته خواهد شد.  

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز با بیان اینکه ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری کشور ناظر بر اجرای این طرح است، خاطرنشان کرد: پیمانکاران مشارکت کننده در ساخت این طرح، ایرانی خواهند بود و وسایل و تجهیزات مورد استفاده در آن نیز از تولیدات داخلی تامین می شود. 

ساخت نیروگاه خورشیدی در فسا با همکاری کره جنوبی+تصاویر

محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که 250 روز از سال در شهرستان فسا هوا به صورت آفتابی است افزود: انرژی خورشیدی یكی از منابع تامین انرژی رایگان، پاك و بدون اثرات مخرب زیست محیطی است که با راه اندازی این نیروگاه هم به اشتغال شهرستان و هم به محیط زیست کمک خواهد شد.  

سلیمان کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا هم با بیان این که دولت با تمام توان خود از سرمایه گذاران در بخش های مختلف حمایت می کند افزود: با راه اندازی این طرح زمینه اشتغال 300 نفر فراهم خواهد شد.  

کوانهو پارک( KWANHO PARK  ) سرمایه گذار کره ای نیز در این رابطه گفت: این طرح یکی از طرح های بزرگ با تکنولوژی نوین است و یکی از نیروگاه های مدرن انرژی پاک خواهد بود که باعث تولید بیشتر برق در منطقه خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار