معاون امور جوانان همدان گفت: فراخوانی برای ایجاد سمن‌ها داده شد که جوانان می‌توانند راحت‌تر از گذشته برای ایجاد سمن اقدام کنند.
کد خبر: ۳۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۹ 09 May 2015
معاون امور جوانان همدان با بیان اینکه ظرفیت بالایی برای ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد در استان وجود دارد، گفت: فراخوانی برای ایجاد سمن‌ها داده شد که جوانان می‌توانند راحت‌تر از گذشته برای ایجاد آن اقدام کنند.


به گزارش فارس ، اسد‌الله ربانی‌مهر در کمیته ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان اظهار کرد: امور جوانان استان با پنج محور کاری و با مشارکت دستگاه‌ها و سمن‌ها در حوزه جوانان فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اولویت‌های اصلی این سازمان در سال جاری گفت: دو محور ازدواج و سازمان‌های مردم‌نهاد امسال از اولویت‌های اصلی امور جوانان خواهد بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش‌ و‌ جوانان همدان افزود: مجمع خیرین ازدواج از سال گذشته در استان فعالیت خود را آغاز کرده و شهرستان نهاوند از جمله شهرستان‌های فعال در امر خیرین ازدواج است.

وی با بیان اینکه ظرفیت بالایی برای ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد در استان وجود دارد، گفت: فراخوانی برای ایجاد سمن‌ها داده شد که جوانان می‌توانند راحت‌تر از گذشته برای ایجاد سمن اقدام کنند.

ربانی‌مهر بهترین حوزه برای فعالیت جوانان را حوزه فرهنگی دانست و تصریح کرد: سمن‌ها در حوزه‌های مختلف اعتقادی، فرهنگی، دنیای مجازی و سایر حوز‌ه‌ها فعالیت می‌کنند که جوانان با حضور در این سمن‌ها فعالیت در حوزه فرهنگی را به خوبی تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به آمار‌ ازدواج و طلاق در سال گذشته و مقایسه آن با سال 92 بیان داشت: 7 هزار و 138 مورد ازدواج در سال 93 در شهرستان همدان به ثبت رسید که این آمار در سال 92 تعداد 7 هزار و 890 مورد بود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش‌ و‌ جوانان همدان ادامه داد: در سال 93 نیز یک‌هزار و 553 مورد طلاق در شهرستان همدان به ثبت رسید که این تعداد نسبت به رقم یک‌هزار و 647 مورد سال 92، 94 مورد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در همدان طی پنج سال اخیر کاهش داشته؛ گفت: این در حالی است که استان در سطح کشور دو درصد آمار طلاق را در سال 93 به خود اختصاص داد که نشان از وضعیت خوب آن نسبت به سایر استان‌ها دارد.

ربانی‌مهر مهمترین عامل وقوع طلاق را مسائل فرهنگی برشمرد و گفت: مسائل اقتصادی، اجتماعی و فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی و ایرانی نیز در مراحل بعدی قرار دارند.

وی ورود دستگاه‌های دولتی برای پیشگیری از افزایش طلاق را موثر دانست و تصریح کرد: سال گذشته جزو پنج استان برتر در حوزه ازدواج بودیم و امیدواریم با مشارکت دیگر سازمان‌های مرتبط شاهد افزایش آمار ازدواج و کاهش طلاق در استان باشیم.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش‌ و‌ جوانان همدان، بیان داشت: از برنامه‌های ویژه هفته جوان ترویج شخصیت حضرت علی‌اکبر(ع) برای جوانان و الگوسازی مناسب برای نسل جوان خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد شادابی و نشاط در جوانان تاکید کرد: ترویج شادابی در سلامت روح و روان افراد تاثیرگذار خواهد بود و جدا از مسئله اشتغال جوانان، باید در بحث مسائل فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته باشیم.

ربانی‌مهر با بیان اینکه امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان با مشارکت سمن‌ها برنامه‌های هفته جوان را برگزار خواهد کرد، گفت: دیدار جوانان با مسئولان، اجرای 30 برنامه ثابت، برگزاری 20 جشن در هفت نقطه شهر با مشارکت سمن‌ها، برگزاری جشنواره جوانان برتر استان و تقدیر از 17 جوان برتر استان در همه حوزه‌ها، اجرای طرح جوان کارت و جنگ شادی از برنامه‌های هفته جوان خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای برنامه‌های فرهنگی خوب و ابتکاری در هفته جوان گام‌های موثری برای ایجاد شادابی و نشاط در جوانان استان برداشته شود.

رئیس کمیته امداد همدان نیز اظهار کرد: سال گذشته 507 مورد آموزش و تأمین جهیزیه نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد را داشتیم که این تعداد در سال جاری برای 800 نوعروس پیش‌بینی شده است.

نقی منوچهری ادامه داد: سال گذشته 160 ساعت آموزشی معادل یک‌هزار و 351 نفر در بخش بانوان و 75 ساعت آموزشی معادل یک‌هزار و 446 نفر در بخش آقایان و 40 ساعت آموزشی معادل 300 نفر در بخش دانشجویان را داشتیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای 650 مددجو؛ کلاس‌های آموزشی، اعتقادی، فنی و حرفه‌ای برگزار شد، گفت: این سازمان قرارداد‌هایی را با مراکز خصوصی به منظور آموزش افراد زیر پوشش منعقد کرده و یک‌هزار و 45 نفر را نیز برای تکمیل آموزش به این مراکز معرفی کرده است.

رئیس کمیته امداد همدان با اشاره به اجرای طرح امدادمحلی بیان داشت: 9 مرکز نیکوکاری در محلات ایجاد شده و امسال نیز برنامه‌ای برای اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت مساجد در این مراکز داریم.

فرماندار همدان نیز تاکید کرد: در هفته جوان مسابقه‌ای با عنوان «یک آرزو، یک کلمه» و یا «یک دغدغه، یک کلمه» به منظور ارزیابی و آگاهی از دغدغه جوانان در شرایط امسال برگزار می‌شود.

علی تعالی اظهار کرد: جوایز این مسابقه نیز از طریق فرمانداری همدان تأمین خواهد شد. گفتنی است عضویت رایگان در کتابخانه‌ها، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب با موضوع جوان و حضرت علی‌اکبر(ع) و شعر‌خوانی با موضوع حضرت علی‌اکبر(ع) از جمله برنامه‌های هفته جوان امور کتابخانه‌های استان خواهد بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار