بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«شوی بزرگ در آمریکا»،« در صورت شکست مذاکرات در ونزوئلا جوی خون جاری می شود» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۲۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱ 06 November 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
موضوع عربستان انگلیسی ها را به جان هم انداخت!
مقام سابق دولت انگلیس اعتراف کرد که از سوی وزارت دفاع این کشور در مورد موافقت با صادرات موشک به عربستان سعودی فریب خورده است.
به گزارش قدس آنلاین به نقل از العالم ، "وینس کیبل"، وزیر بازرگانی سابق انگلیس، روز شنبه به روزنامه گاردین گفت وی پس از دریافت تضمین های ویژه مبنی بر این که ارتش انگلیس بر هرنوع استفاده ریاض از این موشک ها نظارت دارد، مجوز صادرات موشک های ساخت انگلیس را به مقصد عربستان صادر کرده است. این مورد بین عربستان سعودی و آمریکا نیز در زمینه قراردادهای فروش تسلیحات درنظرگرفته شده است.
کیبل که از سال 2010 تا 2015 میلادی مسئولیت وزارت بازرگانی و صدور مجوز کالاهای صادراتی را برعهده داشت، تصریح کرد که او از ابتدا در زمینه قرارداد فروش موشک های هدایت شونده لیزری از نوع Pefoaa -4  به ریاض، به علت نگرانی از استفاده این موشک ها علیه غیر نظامیان تردید داشته است.
این مقام انگلیسی افزود که پس از تاکید وزارت دفاع انگلیس مبنی بر این که ریاض تنها در صورت مشورت با لندن می تواند از این موشک ها استفاده کند، قرارداد را امضا کرده است.
در همین حال، وزارت دفاع انگلیس اظهارات کیبل را رد و در گفت و گو با گاردین تاکید کرد که هیچ ضمانتی به کیبل داده نشده و اصلا انگلیس در عربستان سربازی برای شرکت در عملیات علیه یمن ندارد.
اما کیبل به طور کامل اظهارات وزارت دفاع انگلیس را تکذیب کرد و آن را بی پایه و اساس خواند.
انگلیس هم‌اکنون دومین فروشنده بزرگ سلاح در سطح جهان است و از سال 2010 میلادی تاکنون، دو سوم تسلیحات فروخته‌شده لندن روانه کشورهای منطقه خاورمیانه شده است.
گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن است که انگلیس از زمان آغاز حملات عربستان سعودی به یمن در فروردین 1394، حدود 3 میلیارد پوند مجوز فروش سلاح به عربستان سعودی صادر کرده است.
براساس آمار، عربستان سعودی بزرگترین خریدار تسلیحات از انگلیس است و از سال 2010 تجهیزاتی به ارزش 6 میلیارد و 700 میلیون پوند از این کشور دریافت کرده است.
بر اثر حملات عربستان و متحدانش به یمن در 19 ماه گذشته، تاکنون هزاران یمنی ازجمله صدها زن و کودک شهید یا زخمی و ده‌ها هزار نفر نیز آواره شده‌اند و به تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور آسیب‌های جدی واردشده است.
براساس گزارش جدید "برنامه جهانی غذا" سازمان ملل در حال حاضر بیش از 14 میلیون یمنی دچار سوء تغذیه هستند که نیمی از آنها به دلیل گرسنگی شدید در معرض خطر قرار دارند. این گزارش می افزاید از 21 استان این کشور حداقل 10 استان با قحطی مواجه اند.
شوی بزرگ در آمریکا!
«جان وایت‌هد» دادستان سابق قانون اساسی آمریکا و یک مولف است که موسسه راثرفورد را تاسیس کرده و ریاست آن را بر عهده دارد. کتاب جدید وی با عنوان «میدان جنگ آمریکا: جنگ علیه مردم» به تازگی منتشر شده است. او در پاسخ سوال ،منظور شما از اینکه در سخنرانی‌هایتان می‌‌گویید انتخابات آمریکا یک شوی واقعی است، چیست؟ می گوید:
سیاست یک سرگرمی است. تا حد زیادی شبیه یک نمایشنامه است که به سختی طراحی و به گونه‌ای تزئین شده است که گویی قرار است یک محصول به فروش برسد (که در اینجا منظور یک کاندیدا است) و قرار است با این تزئینات مشتریان گیج شوند که کدام یک را انتخاب کنند. انتخابات امسال مانند تمامی انتخابات‌های سال‌های اخیر همان چیزی است که دنیل بورستین، مورخ آمریکایی از آن با عنوان یک واقعه دروغین یاد کرد: که عاری از هر نوع ارزش حقیقی است و تنها ارزش‌های جعلی از طریق آن تبلیغ می‌شود. در واقع انتخابات نتیجه نهایی فرهنگی است که رسانه‌ها با استفاده از آن مردم را از درک حقیقت به سمت استفاده از احساسات رهنمون می‌کنند.
سیاست حقیقتا یک شو است که سرگرمی مورد علاقه آمریکایی‌هاست و پول و سود بر آن غالب است. و در آن این مسئله تضمین شده است که هیچ چیزی در مسیر حقیقت و واقعیت قرار نمی‌گیرد. انتخابات آمریکا مانند یک برنامه شوی تلویزیونی است. مناظره‌های ریاست‌جمهوری این مسئله را ثابت کرده است، جایی که در آن افراد زشت و دارای رفتار زننده درباره همدیگر اظهارنظر می‌کنند و آمار بینندگان آن بالا می‌رود. چنین مسئله‌ای همان واقعیت پوچی را نشان می‌دهد که اکنون در برنامه‌های تلویزیونی آمریکا وجود دارد. تعجبی ندارد که مناظره‌ها نرخ بالای بیننده‌ها را از آن خود می‌کنند. چنین نمایش‌هایی انعکاس واقعیات بی‌‌نظمی و ناهنجاری موجود در آمریکا است. بنابراین در پایان چیزی که آمریکایی‌ها از کاندیداها به دست می‌آورند، یک سرگرمی پوچ است، به جای آنکه اطلاعات مفید باشد.
اما اشتباه نکنید، آمریکایی‌ها تنها بر این باورند که دارند رئیس‌جمهور بعدی را انتخاب می‌کنند، اما در واقع آنان مراسم رای‌گیری را به اتمام می‌رسانند که صرفا یک شوی دیگر است که به منظور حفظ سازگاری و رضایت مردم از شمارش آرا است و حفظ این تفکر که آنان در انتخابات و فرآیند سیاسی کشور نقش دارند. هیچ یک از اتفاقات روز انتخابات کمکی به کاهش رنج مردم آمریکا نمی‌کند. دولتی که ما آن را به فساد می‌شناسیم و می‌دانیم که توسط شرکت‌های ثروتمند، لابی‌ها و گروه‌های خاص اداره می‌شود، تغییری نخواهد کرد. و مالیات بیشتری بر ما وضع خواهد شد، پلیس کنترل بیشتری بر ما خواهد داشت و دولت نیز رنج بیشتری بر ما تحمیل خواهد کرد.
خطر جنگ داخلی پس از انتخابات آمریکا
نشريه آلماني زبان اشپيگل، اين طرح را با تيتر«رئيس‌جمهور بعدي آمريكا؛ سناريوي يك تراژدي» براي جلد شماره اين هفته خود انتخاب كرده است. در متن گزارش اشپيگل آمده كه مناظره‌هاي جنجالي انتخاباتي و حملات تند كلينتون و ترامپ به يكديگر، از رئيس‌جمهور بعدي آمريكا فارغ از اينكه كدام‌يك از اين دوباشد، چهره‌اي مخدوش به‌جا گذاشته است.
روزنامه انگليسي «اينديپندنت» در گزارشي نوشت كه شبه‌نظاميان طرفدار دونالد ترامپ اعلام كرده‌اند كه اگر كلينتون به‌عنوان رئيس‌جمهور آمريكا اعلام شود، خود را براي مبارزه مسلحانه آماده مي‌كنند. ترامپ بارها احتمال تقلب در انتخابات را مطرح كرده است.
سخنان 2هفته پيش رئيس اف‌بي‌آي در مورد باز شدن دوباره پرونده ايميل‌هاي هيلاري كلينتون، ضربه سنگيني به اردوگاه دمكرات‌ها وارد كرده است. اوباما ديروز از اف‌بي‌آي خواست بي‌طرفي خود را در انتخابات حفظ كند. او تهديد كرد درصورت لزوم دستور پيگيري قضايي اتفاقات اخير را صادر خواهد كرد.
خبرگزاري آسوشيتدپرس مي‌گويد مداركي دارد كه نشان مي‌دهد ملانيا ترامپ، همسر اسلوونيايي دونالد ترامپ، پيش از آنكه اجازه كار در آمريكا داشته باشد، به‌طور غيرقانوني در اين كشور كار كرده است. همسر ترامپ سال1996 وارد آمريكا شد. اين دو در سال2005 با هم ازدواج كردند. ملانيا همسر سوم ترامپ است.
 در صورت شکست مذاکرات در ونزوئلا جوی خون جاری می شود
«کلائودیو ماریا چلی» فرستاده ویژه واتیکان در ونزوئلا هشدار داد که در صورت شکست مذاکرات بین دولت کاراکاس و گروه های مخالف که از سوی کلیسا حمایت می شود، جوی خون در این کشور جاری خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، به نقل از خبرگزاری اروپاپرس ، چلی در مصاحبه ای که روز جمعه با روزنامه آرژانتینی لا ناسیون داشت، گفت :اگر مذاکره ملی‌ بین دولت ونزوئلا و مخالفان شکست بخورد ، این پاپ نیست که می‌ بازد بلکه ملت ونزوئلا خواهد باخت.
وی با ابراز نگرانی‌ از شرایط کنونی مردم ونزوئلا، ادامه داد :شکی نیست که وضعیت نه تنها از نظر سیاسی بلکه از نظر اقتصادی و اجتماعی بسیار نامطلوب است. مواد غذایی و دارو نیست.
چلی افزود :هنگامی که با نمایندگان گروه مخالفان در روز دوشنبه ملاقات کردم به طور آشکار به آنها گفتم که هراس من از این است که در تظاهرات روز پنجشنبه (13 آبان )، افرادی کشته شوند و اگر افرادی بمیرند، مذاکره ای نخواهد بود ؟ و لذا مخالفان برگزاری تظاهرات را لغو کردند.
وی همچنین به دو دیداری که با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا داشت، اشاره و تصریح کرد :مادورو در نخستین دیدار به من گفت که به پاپ وعده داده که به مذاکره می‌ پردازد و به آن عمل خواهد کرد.
چلی با بیان نقش پاپ در شکل گیری مذاکرات گفت که چهار رئیس جمهوری اسبق این مذاکرات را همراهی می‌ کنند به وضوح گفتند که اگر به خاطر واتیکان نبود، مخالفان و دولت هرگز با یکدیگر دیدار و گفت وگو نمی کردند.
وی اشاره کرد : هر دو طرف می دانند این اخرین فرصت است یا این راه به خشونت منتهی می شود و یا به سوی مذاکره و اشتی پیش می روند.
نیم میلیون مرد عربستانی از زنان خود کتک می خورند!
مرکز مشورت های اجتماعی "واعی" از کتک خوردن نیم میلیون مرد عربستانی از سوی همسرانشان خبر داد.
نیم میلیون مرد عربستانی از زنان خود کتک می خورند!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز مشورت های اجتماعی "واعی" اعلام کرد: بیش از نیم میلیون مرد عربستانی از سوی همسران شان کتک خورده اند.
بر این اساس، مرکز مشورت های اجتماعی عربستان با بیان اینکه هزاران تماس در همین رابطه دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: مردان کتک خورده عربستانی بر این مسائل سرپوش می گذاشتند تا در میان اقوام و محل سکونت درز نکند و در تنگنا قرار نگیرند. این افراد برای دریافت مشورت به مشاوران متخصص در مرکز مشورت های اجتماعی ارجاع شده اند.
شیخ عادل المطوع، سرپرست این مرکز در این باره گفت: مرکز مشورت های اجتماعی "واعی" تاکنون بیش از 557 هزار تماس دریافت کرده است. این امر بیانگر آن است که جامعه عربستان به وجود چنین مرکزی نیاز دارد».
المطوع گفت: «مرکز مزبور تاکنون بیش از 64 هزار مورد خدمات مجانی در زمینه های روحی، روانی، اجتماعی و تربیتی ارائه داده است». او افزود: «مرکز "واعی"  تمام روزهای هفته بی وقفه مشغول فعالیت است».
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار