قائم مقام رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: این سازمان آمادگی دارد سیستان و بلوچستان را با توجه به دارا بودن ظرفیت های آب دریا، باد و خورشید به منطقه ویژه انرژی های تجدید پذیر کشور تبدیل کند.
کد خبر: ۳۲۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 31 October 2016
محمود مولی نژاد روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه اجلاس سالانه کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار «کامستس» در دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انرژی های تجدید پذیر بسیار زیادی در این استان وجود دارد که نیاز است توجه ویژه ای به آن شود.
وی تصریح کرد: توسعه صنعتی جهان باعث افزایش بیش از حد استفاده از سوخت های فسیلی شده که این افزایش مصرف، تبعاتی برای بشر و محیط زیست به همراه داشته است.
وی افزود: مصرف بیش از اندازه سوخت‌های فسیلی در جهان باعث تولید گازهای گلخانه ای شده که این مساله باعث تغییر اقلیم بعضی از کشورها شده است.
وی بیان کرد: گازهای گلخانه ای حتی کشورهایی را که در منطقه استوایی قرار دارند نیز تحت تاثیر خود قرار داده و باعث تغییر اقلیم این کشورها شده است.
قائم مقام رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: تغییرات اقلیمی ناشی از تولید گازهای گلخانه ای باعث خشکسالی و بارندگی ‌های سیل ‌آسا در برخی از کشورها شده که تبعات آن ویرانی خانه ‌ها و شهرها بوده است.
مولی نژاد اظهار داشت: توسعه اقتصادی کشورهای جهان امروز وابسته به استفاده از انرژی های تجدید پذیر است.
وی بیان کرد: استفاده از انرژی های تجدید پذیر در چند سال اخیر از سوی کشورهای توسعه یافته و درحال توسعه سرعت بیشتری پیدا کرده و از اولویت های مهم آنان به حساب می آید.
وی افزود: سرمایه گذاری در تولید انرژی های تجدید پذیر نیاز به همکاری کشورهای مختلف در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: توسعه تکنولوژی در زمینه تولید انرژی های تجدید پذیر بسیار مهم است و باید با در نظر گرفتن شرایط زیست محیطی به سمت تولید این نوع از انرژی پیش رفت.
قائم مقام رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با اشاره به اینکه اقتصاد کشور وابسته به صادرات نفت و گاز است گفت: با توجه به اینکه سوخت های فسیلی در حال کاهش است باید به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر برویم.
مولی نژاد اظهار داشت: کشور ما نیاز بیشتری نسبت به سایر کشورهای جهان دارد تا به طرف سرمایه گذاری و استفاده کردن از انرژی های تجدید پذیر حرکت کند.
وی افزود: کارهای بسیار ارزشمندی در زمینه استفاده از انرژی های تجدیر پذیر در کشور انجام شده است.
به گزارش ایرنا اجلاس سالانه کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار «کامستس» (COMSATS) از دهم آبان امسال به مدت 2 روز با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه سیستان وبلوچستان در تالار امام رضا(ع) این دانشگاه آغاز بکار کرده است.
کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه پایدار کشورهای جنوب در سال 1994 با عضویت 21 کشور از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین شکل گرفت.
از اهداف این کمیسیون جلب توجه کشورهای در حال توسعه نسبت به ضرورت تمرکز علم وفناوری در روند توسعه و ترغیب سازمان ها به منظور بکارگیری منابع جنوب در خدمت کشورهای جنوب، تسهیل در انتقال فناوری هایی با کیفیت مطلوب به کشورهای عضو و حمایت های سیاسی و مالی از ابتکارهای مشترک جدید به عنوان عامل افزایش ظرفیت های علمی و فناوری بومی در راستای راهبردهای علمی توسعه پایدار در کشورهای جنوب است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار