کد خبر: ۳۱۹۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 29 October 2016


رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت البرز که برای افتتاح نمایشگاه توانمندی های صادراتی البرز به اوکراین سفر کرده است، گفت: آغاز همکاری های اقتصادی سازنده برای ایران و اوکراین، ظرفیت های جدید صادراتی و تولیدی را بین دوکشور فراهم خواهد کرد.

نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان البرز پنجم آبان ماه جاری با حضور مسئولان و گروه های تجاری و بازرگانی دو کشور در کیف پایتخت اوکراین آغازبه کارکرد .

آئین گشایش این نمایشگاه با حضور سید حمید طهائی استاندار البرز و سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو و رایزن اقتصادی اوکراین و تنی چند از مسئولان بخش های بازرگانی اوکراین برگزار شد.

مرکز نمایشگاه های بین المللی شهر کیف اوکراین تا 8 آبان ماه امسال میزبان نمایشگاه تخصصی توانمندی های صادراتی ایران و استان البرز در این کشور است و برخی از صنعتگران و تولیدکنندگان استان البرز در حوزه های مختلف در این نمایشگاه حضور یافته اند.

شرکت های مختلف فعال در زمینه های پلیمر، ماشین آلات کشاورزی، انرژی، صنایع غذایی و داروئی در این نمایشگاه حضور دارند.

ایرج موفق درحاشیه جلسه امضای یادداشت تفاهم نامه با اوکراین با اشاره به فرصت ها و مزیت های متفاوت دو کشور در حوزه تولید و تجارت، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های مناسب موجود در بازارهای مصرف کشورهای شرق اروپا و اوراسیا گسترش همکاری های اقتصادی با این کشورها در راس برنامه های تیم اقتصادی استان البرز است.

وی اضافه کرد: حضور پررنگ تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی در کشورهایی از این دست با عنایت به فعالیت رقبای دانه درشت و قدرتمند اروپایی در این کشورها در دراز مدت می تواند حتی به ارتقا محصولات تولیدی و عرضه شده ایرانی منجر شود.

وی افزود: تفاهم نامه همکاری مشترک دو استان البرز و استان خرسون با هدف توسعه همکاری های اقتصادی به امضای مسئولان عالی رتبه دو طرف رسید.

وی خاطرنشان کرد: یادداشت تفاهم مزبور همزمان با برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی استان البرز در شهر کی یف اوکراین و در راستای گسترش همکاری های تجاری متناسب با ظرفیت های تولیدی دو استان و افزایش سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های مختلف صنعتی و تولیدی بین استاندار البرز و استاندار استان خرسون منعقد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار