گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان:
تابناک:سال گذشته صحبتی کردم که بی حجابی باعث کمبود بارش است و به استناد آیات قرآن، خداوند بارش را به سمت هر کسی که بخواهد می فرستد و به هر کس که نخواهد باز می دارد. برخی می گفتند این علمی نیست، حالا علمی است یا خیر؟
کد خبر: ۳۱۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 28 October 2016
تابناک اصفهان: آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان، گفت: سال گذشته صحبتی کردم که بی حجابی باعث کمبود بارش است و به استناد آیات قرآن، خداوند بارش را به سمت هر کسی که بخواهد می فرستد و به هر کس که نخواهد باز می دارد. برخی می گفتند این علمی نیست، حالا علمی است یا خیر؟

وی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می فرماید "خداوند هیچگاه چیزی را که به مردم داده تغییر نمی دهد مگر اینکه مردم تغییر کنند. در صورتی که آیه و روایت هم وجود نداشت، از نظر عقلی نیز همین برداشت می شد.

وی خاطرنشان کرد: اگر ظالمی به مردمی حکومت می کند تا آن مردم بی حال، بی انگیزه و بی تفاوت هستند، آن ظلم بر او باقی خواهد ماند. دعا در این زمینه کمک می کند اما این مردم باید خود بلند شوند و دست به کار شوند و ظلم را بردارند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه کلید زیربار ظلم نرفتن، ایستادگی در برابر ظالم است، گفت: همانطور که امام حسین (ع) می فرماید "مرگ با عزت، بهتر از زندگی با ذلت است". با مقاومت و ایستادگی، سربلندی اتفاق می افتد. همچنین امام حسین (ع) می فرماید "بدترین خصلت ملوک ترس از دشمن است". بترسید می شوید عربستان سعودی؛ اینها می ترسند به ریاستشان خدشه وارد شود و این همه آدم را می کشند.

وی افزود: چند روز پیش خدمت وزیر اقتصاد بودیم، طیب نیا در آن دیدار اشاره کرد که با وجود اینکه قرار بود به هفت هزار واحد تولیدی کمک کنیم اما به بیش از این میزان کمک شد من عرض کردم شما سه هزار واحد تولیدی را راه بیندازید بهتر است تا هفت هزار واحد را کمک کنید اما هیچکدام راه نیفتند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مهم کم‌آبی در استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در شرایط کنونی مردم باید تا حد امکان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و مسئولان نیز تلاش خود را برای رفع این مشکل مهم‌ به کار ببندند.

 آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: به یقین مسئولان به فکر مشکلات کشت کشاورزان هستند اما نباید شرایط ذخیره سد و و پاییز بدون باران امسال را نایده بگیریم چراکه با شرایط کنونی ممکن است با رها سازی آب برای کشاورزی در تامین آب شرب دچار مشکل شویم.

وی اضافه کرد: البته پیش از وخیم شدن اوضاع باید با مدیریت صحیح، مصرف آب در رودخانه زاینده‌رود را کنترل و از هدر رفت آب جلوگیری می‌شد؛ اکنون نیز از مردم می‌خواهیم دست به دعا برداشته و از خداوند طلب نزول این برکت آسمانی را داشته باشند.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اغلب ادیان توحیدی یگانگی خداوند را قبول دارند، به برداشتی اشتباه از سخنان خود توسط برخی افراد درباره اعتقاد زرتشتیان اشاره و ابراز داشت:  من این موضوع را بیان نکردم که زرتشتیان دوگانه پرست هستند چراکه معتقدیم پیروان این دین توحیدی یزدان پرست هستند ضمن اینکه در کتاب زرتشتیان نیز صحبتی از دو خداوندی نیست.

وی اضافه کرد: برخی از پیروان این دین معتقد به دو خالق برای خیر و شر هستند اما این مطلب به معنای اعتقاد به دو معبود نیست که این صحبت من به اشتباه انعکاس یافته بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :