کد خبر: ۳۱۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۷ 21 October 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رضا پور ابراهیمی شامگاه روز پنجشنبه در نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مدیران و فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو افزود: مجلس در حال حاضر برای تصویب نقشه های این مناطق بر طبق مقررات، کارها و اقدامات بعدی را پیگیری می کند.
وی اظهار کرد: رویکرد نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی مشکلات موجود مناطق آزاد در 2 دهه گذشته بوده و برای بالا بردن نقاط قوت آن تلاش می کنند.
پور ابراهیمی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد در کشور اضافه کرد: جذب سرمایه گذاری خارجی و تولید اشتغال و سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور باید هدف گذاری شود.
وی در ادامه با بیان اینکه تلاش داریم در مجلس شورای اسلامی قانون مقررات و ضوابط مناطق آزاد را برای استفاده مطلوب از ظرفیت های این مناطق تصویب کنیم، ادامه داد: منطقه آزاد ماکو با 500 هزار هکتار وسعت باید به کارگاه بزرگ صنعتی در کشور تبدیل شود.
عین الله شریف پور نماینده مردم شهرستان های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گزارشی از آخرین وضعیت سیاسی و اقتصادی ارائه داد و گفت: بی کاری جوانان تحصیل کرده از مهمترین مشکلات اساسی این شهرستان ها بوده که باید برای رفع آن راه حل اساسی اندیشیده شود.
وی کمک به رفع مشکل معیشت مردم را از دیگر خواسته های مردم از مسئولان اعلام کرد.
منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو بیش از پنج هزار هکتار را در مرز ایران با ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان شامل می شود که شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت در داخل منطقه هستند.
7132/2093**خبرنگار: حمید قاسمی**انتشاردهنده: صابر چهرقانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار