کد خبر: ۳۰۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 08 October 2016


دبیرکل اتاق بازرگانی، ‌صنایع،‌ معادن و کشاورزی استان البرز بر ضرورت توسعه سرمایه‌گذاری‌های خارجی در این استان تأکید کرد و گفت: تاکنون 9 کشور خارجی برای سرمایه‌گذاری و توسعه همکاری‌ها به استان البرز سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مسعود قاسمی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی استان البرز با رئیس اتاق مشترک استرالیا و ایران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما برای توسعه اقتصادی هموار کردن بسترهای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در این استان است.

وی با بیان اینکه استان البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه اقتصادی است، افزود: وجود شهرک‌های صنعتی و دیگر قطب‌های صنعتی در این استان توانسته در جذب سرمایه‌گذاران تأثیرات بسیار زیادی را داشته باشد.

این مسؤول با بیان اینکه با تعاملات و اقدامات انجام شده همکاری‌های تجاری ایران و استرالیا با رشد و توسعه همراه می‌شود، افزود: در این راستا گسترش همکاری‌ها بین دو کشور در حوزه اقتصادی با رشد همراه می‌شود.

قاسمی یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها را توسعه همکاری‌ها و تجاری‌سازی عنوان کرد و بیان داشت: در دوران تحریم‌های ظالمانه ما شرایط مطلوبی در زمینه همکاری‌های تجاری با کشورهای دیگر را نداشتیم اما امروز به واسطه تعاملات صورت گرفته کشورهای بسیاری برای سرمایه‌گذاری‌ به کشور سفر می‌کنند.

وی تأکید کرد: ما با داشتن زمینه‌های بسیار خوب در حوزه اقتصادی می‌توانیم با جذب سرمایه‌گذاران مسیر توسعه و رشد اقتصادی را در کشور شاهد باشیم.

دبیرکل اتاق بازرگانی، ‌صنایع،‌ معادن و کشاورزی استان البرز در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون 9 کشور برای ایجاد روابط تجاری به استان البرز سفر کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هیأت‌هایی از جمله اوکراین، بوسنی، ایتالیا، فرانسه و کرواسی، استونی، پرتقال، تایوان و هند برای سرمایه‌گذاری‌ها به این استان سفر کرده‌اند.

قاسمی ایجاد فضای ارتباط تجاری بین کشورها با استان البرز را از مهم‌ترین اولویت‌ها دانست و گفت: استان البرز با داشتن 300 واحد تولیدی می‌تواند در این زمینه و جذب سرمایه‌گذاران نسبت به استان‌های دیگر پیشتاز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار