فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی:
فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی از تشکیل 1100 پرونده در زمینه قاچاق کالا در استان طی شش ماهه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳ 28 September 2016
به گزارش تابناک تبریز، سردار محسن حسن خانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته ناجا، با بیان این مطلب افزود: باتوجه به اینکه امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری شده است، نیروی انتظامی در راستای تحقق این شعار و حمایت از تولید داخلی، مبارزه با کالای قاچاق را در اولویت قرار داده است و در زمینه کشف کالای قاچاق با افزایش 29 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده‌ایم، همچنین در این راستا 581 خودرو توقیف و 238 طرح پاکسازی اجرا شده است.

 

وی افزود: معتقدم باید موضوع انهدام کالای قاچاق بیش از این مورد توجه قرار گیرد تا این کالاها بار دیگر وارد بازار نشوند.

 

سردار حسن خانی همچنین در ادامه از کشف 925 کیلوگرم مواد مخدر در یک سال گذشته خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر، طرح ویژه‌ای در تفرجگاه‌های استان اجرا می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه به عنوان سومین سال متوالی شاهد کاهش آمار سرقت بودیم، بیان کرد: همچنین توانستیم 85 درصد سرقت‌ها را کشف کنیم.

 

وی با اشاره به نقش نیروی انتظامی در طول هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: نقش نیروی انتظامی در دفاع مقدس  غیر قابل انکار است؛ بطوری این پاسگاه های نیروی انتظامی بودند که در مرحله اول با رژیم بعثی عراق مقابله کردند و در ادامه نیروی انتظامی علاوه بر برقراری امنیت در شهرها، با تشکیل لشگر روح الله و تیپ موسی بن جعفر در جبهه حق علیه باطل شرکت کرده و هزاران شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

 

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در اوایل انقلاب، در برخورد با منافقان هم نقش آفرینی می‌کرد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی 816 شهید، 1129 جانباز، 83 آزاده و 23 جاوید الاثر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

سردار حسن خانی با بیان اینکه شعار امسال نیروی انتظامی برای هفته ناجا "همه باهم برای امنیت و آرامش" است، اظهار کرد: هفته ناجا از نهم مهرماه شروع شده و پانزدهم مهرماه به پایان می رسد و در طول این هفته برنامه‌هایی همچون سخنرانی فرمانده انتظامی استان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک با نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهداء، برگزاری مانور آزادسازی گروگان، افتتاح 10 پروزه‌ عمرانی نیروی انتظامی، ارایه خدمات پزشکی در مناطق محروم، اجرای طرح خیران امنیت ساز، برگزاری نشست با مرزنشینان، برگزاری همایش‌های مختلف، حضور کارشناسان نیروی انتظامی در صدا و سیما و ... تدارک دیده شده است.

 

وی با بیان اینکه سه هدف عمده را در طول هفته ناجا دنبال می‌کنیم، گفت: افزایش مشارکت مردم در ایجاد امنیت یکی از اصلی ترین اهداف ماست که این موضوع را در تدارک برنامه‌های هفته ناجا مدنظر قرار دادیم، معتقدیم نقش مردم در ایجاد امنیت پر رنگ است و در طول این سال‌ها با اجرای طرح های مختلف توانستیم مشارکت مردم در تولید امنیت را افزایش دهیم.

 

به گفته فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی، برجسته کردن عملکرد یکسال گذشته نیروی انتظامی و تجلیل از کارکنان و خانواده‌هایشان از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته ناجا است.

 

وی با اشاره به فعالیت سامانه 197، گفت:  مردم انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه 197 به اطلاع پلیس برسانند. همکاران ما به طور کامل پیام‌های سامانه 197 را بررسی و پیگیری می‌‌کنند.

 

سردار حسن خانی با اشاره به اینکه 57 درصد سرقت‌ها متعلق به سرقت وسایط نقلیه و سرقت وسایل داخل خودرو است، اظهار کرد: در راستای کاهش سرقت وسایط نقلیه، باید ارگان‌های دیگری همچون شهرداری با ضروری کردن احداث پارکینگ برای واحدهای مسکونی و تجاری ایفای نقش کنند.

 

 وی از تصویب طرحی در شورای تأمین استان برای کاهش جرایم خبر داد و افزود: معتقدیم تمامی ارگان ها می توانند در کاهش وقوع جرایم ایفای نقش کنند و به همین منظور سهم هریک از ارگان‌ها را مشخص می‌کنیم.

 

وی  در خصوص سوانح رانندگی، گفت: امسال شاهد افزایش 30 تا 40 درصدی تردد در جاده های استان بودیم، با این حال در شش ماهه اول سال تعداد فوتی‌ها در اثر سوانج بین شهری و درون شهری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش 42 نفری داشته است.

 

فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: آمار تلفات جانی در اثر سوانح رانندگی در تیرماه کاهش 28 درصدی، در مرداد ماه کاهش 16 درصدی و در شهریور ماه سالجاری افزایش دو درصدی داشته است.

 

وی با بیان اینکه افزایش رضایتمندی مردم اصلی ترین هدف نیروی انتظامی است، خاطرنشان کرد: توسعه سامانه 197، برگزاری کلاس هایی برای اصلاح الگوی رفتاری کارکنان نیروی انتظامی و همچنین تلاش بیشتر کارکنان برای مصالحه شاکیان قبل از تشکیل پرونده قضایی و ... بخشی از اقدامات در راستای افزایش رضایتمندی مردم است .

 

سردار حسن خانی در رابطه با اقدامات پلیس برای برقراری نظم و امنیت در عزاداری ماه محرم، گفت: برای افزایش ارتباط و آموزش برخی نکات، دو جلسه با روسای هیأت‌ها برگزار شده و جلسه سوم نیز برگزار می‌شود، همچنین پلیس با تشکیل قرارگاه محرم در راستای افزایش نظم و امنیت عزاداری‌ها تلاش می‌کند، در این بین هیأت‌های عزاداری باید از ایجاد مزاحمت های احتمالی پرهیز کنند. /ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار