کد خبر: ۳۰۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲ 24 September 2016


رئیس اتاق اصناف استان البرز گفت: به طور قطع طرح ساماندهی عفاف و حجاب در واحدهای صنفی این استان متوقف نخواهد شد.

حمید کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله در تابستان شاهد هستیم که برخی افراد از روی عمد و حتی ناآگاهی اقدام به عرضه، خریداری و استفاده از البسه نامناسب می‌کنند.

وی افزود: به عنوان نمونه امثال شاهد ورود نوع جدیدی از مانتوهای زنانه و تیشرت‌های مردانه بودیم که پشت آنها عبارات لاتین به چاپ رسیده بود و متأسفانه برخی از شهروندان نیز بدون اطلاع از معنی و مفهوم عباراتی که بر روی لباس مورد نظر نقش بسته، اقدام به خرید و استفاده از آن کردند.

رئیس اتاق اصناف استان البرز تصریح کرد: در ابتدا این البسه به صورت قاچاق و غیرقانونی وارد کشور شد و سپس برخی از افراد سودجوی داخلی و تولیدکنندگان نیز اقدام به تولید این‌گونه لباس‌های پشت‌نویسی شده کرده و بدون توجه به معنی عبارات، آنها را در میان مردم و به ویژه نسل جوان توزیع کردند.

کریمی با تأکید بر اینکه برخی از عبارات پشت‌نویسی شده بر روی لباس‌ها در تضاد جدی با فرهنگ و غیرت مرد و زن ایرانی بود، گفت: به طور قطع هیچ دختر و پسر با غیرتی نمی‌خواهد لباسی را بر تن کند که بر روی آن عباراتی چون تن‌فروشی، زناکاری و مفاهیمی از این دست نقش بسته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که چه اقداماتی برای برخورد با این تهاجم آشکار فرهنگی صورت گرفته است، بیان داشت: با توجه به وظایف اتاق اصناف در حوزه نظارتی، طرح ساماندهی عفاف و حجاب در واحدهای صنفی با همکاری اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، اداره اماکن نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسؤول در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اتاق اصناف استان البرز افزود: با تحقیقات انجام‌شده مشخص شد که بخش زیادی از تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پوشاک هیچ اطلاعی از پشت پرده این توطئه شوم ندارند و به همین دلیل با تذکراتی که به آنها داده شد، اقدام به جمع‌آوری البسه نامناسب و ضدفرهنگی کرده و تولیدکنندگانی که این‌گونه پوشاک را تهیه می‌کردند، تولیدات خود را متوقف کردند.

کریمی ادامه داد: ما به تذکر بسنده نکرده و طرح را در ماه‌های اخیر با جدیت اجرا کردیم و با واحدهای تولیدی و صنفی که به تذکرات توجه نداشتند، برخورد قاطع صورت گرفت.

وی اظهار داشت: تنها در ماه‌های مرداد و شهریور بیش از 250 واحد صنفی عرضه‌کننده پوشاک نامناسب در استان البرز که به تذکرات توجهی نداشتند، پلمب شدند.

رئیس اتاق اصناف استان البرز تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند که با پایان فصل گرما و تابستان و ورود به فصل پاییز، برخوردهای ما با متخلفان نیز متوقف می‌شود که قاطعانه تأکید می‌کنم که طرح ساماندهی عفاف و حجاب در واحدهای صنفی متوقف نخواهد شد.

کریمی در پایان گفت: این طرح با رویکرد جدید و با توجه به شرایط فصل پاییز از ابتدای مهر ماه با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار