معاون آبزي پروري شيلات ايران گفت: از سطح 9 هزار و 200 هکتار اراضي ميگوي پرورشي دراستان هاي بوشهر، خوزستان، سيستان و بلوچستان، گلستان و هرمزگان امسال 30 هزار تن ميگو توليد مي‌شود.
کد خبر: ۲۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰ 30 April 2015
تابناک بوشهر: حسين عبدالحي در جشنواره روز ملي خليج فارس در بوشهر، اين استان را مستعد پرورش آبزيان دانست و اظهار داشت: سطح فعال پرورش ميگو دراستان بوشهر پنج هزار هکتار است، و اين در حالي است که 30 هزارهکتار در اين استان براي توسعه پرورش ميگو شناسايي شده است.
وي بيان کرد: با توجه به صادرات ميگوي پرورشي ايران به خارج از کشور بايد با تقويت بخش فرآوري و بسته بندي ميگو و يافتن بازارهاي هدف مشکل فروش اين ماده غذايي برطرف شود.
معاون آبزي پروري شيلات ايران با بيان اينکه 90 درصد توليد ميگوي سال 92 به خارج از کشور صادر شد افزود: در سال 93 به دليل وجود برخي مشکلات صادرات به کندي انجام و 40 درصد محصول در بازارهاي داخلي به فروش رفت.
عبدالحي با بيان اينکه دوهزارميليارد ريال براي صنعت ميگو پيش بيني شده گفت: امسال براي کمک به توسعه صنعت پرورش ميگو درکشور دو هزار ميليارد ريال تسهيلات و سرمايه در گردش پيش بيني شده است.
وي افزود: از اين ميزان 700 ميليارد ريال از سوي صندوق توسعه بخش کشاورزي و يک هزار ميليارد ريال را بانک کشاورزي و مابقي از سوي خود صنعت تامين مي شود.
وي از توليد 30 هزار تن ميگو خبرداد و گفت: پيش بيني مي شود امسال از سطح 9 هزار و200 هکتار سطح زيرکشت ميگوي پرورشي دراستانهاي بوشهر، خوزستان، سيستان و بلوچستان، گلستان و هرمزگان 30 هزار تن ميگو توليد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار