رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه معلم هم نیاز به تعلیم و تربیت دارد گفت: هر معلمی، معلم محسوب نمی شود چه بسا معلمانی که معلم گمراهی و ذلالت هستند؛ ابتدا باید جایی باشد که معلم را تربیت کند و آن فرد بتواند دیگران را مورد تعلیم و تربیت قرار دهد.
کد خبر: ۲۹۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 01 May 2015
به گزارش تابناک یزد، آیت الله محمد یزدی روز گذشته و در آستانه روز معلم و مراسم تقدیر از معلم در دانشگاه دفاع ملی اظهار داشت: روز معلم روز بزرگ و عزیزی است اما باید به تربیت معلمان نیز اهتمام کرد چرا که معلم وظیفه تعلیم و تربیت را در خود دارد.

وی افزود: بدین جهت دانشگاه های تربیت معلم تقدم بر خود معلمین دارند یعنی اساتیدی که در آن معلم پرور هستند به درس و تعلیم می پردازند.

رییس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید معلم هم مورد تربیت قرار بگیرد گفت: اگر این گونه نشود ممکن است معلمی در مدرسه ای و برای دانش آموزان مشغول به تعلیم شود و دینی یا گمراهی در اختیار دیگران بگذارد.

یزدی با اشاره به فضائل شهید مطهری گفت: اگر آن معلم تربیت شده همچون شهید مطهری باشد که مسئله ای نیست اما اگر همچون معلمان غرب زده که هنوز در گوشه کنار دیده می شوند و حرف های امانیسمی و کمونیستی می زنند و گاهی رنگ اسلام به آن می کشند باشد مشکل آفرین است.

وی اضافه کرد: روز معلم عزیز است اما معلم پروران عزیزتر هستند و باید به این موضوع اهتمام کرد.

این استاد حوزه در ادامه به تبیین زندگی مادی و معنوی انسان و جهان زیستی و پس از مرگ پرداخت و توضحاتی درباره ولایت تکوینی و ولایت فقه را ارائه داد.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به موضوع انسان، وحی، رسالت و امامت اشاره کرد و گفت: خداوند به انسان اختیار، عقل و خرد داده و تنها خدا می تواند به انسان امر و نهی کند.

یزدی تصریح کرد: انسان و زندگیش فقط منوط به زیست در این دنیا نمی شود و زندگی پس از مرگ یکی از اولویت ها در دینداری هم محسوب می شود؛ انسان های غربی مادی گرا و لاییک متاسفانه فقط از زمان تولد تا مرگ را می بینند.

وی اضافه کرد: بنابر همین رویکرد اعتقاد نداشتن به معاد اساس سبک زندگی کشورهای غربی است و همین امر آنها را به سمت لذت جویی و خوشگذرانی می برد؛ این نوع انسان یک حیوان خوشگذران می شود که تنها به لذائذ شهوانی توجه دارد.

وی ادامه داد: اما در اسلام مرگ مرحله ای تازه است و حیات اصلی پس از آن وجود دارد؛ البته در کتاب انبیاء پیش از رسول اکرم (ص) نیز بر آخرت تاکید شده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری در ادامه به تشریح وحی، عقل و امر و نهی در متون اسلامی پرداخت و گفت: وحی به کمک عقل تا پایان راه را نشان می دهد؛ وحی به کمک عقل حق امر و نهی را دارد و وحی اطمینان بخش تر از امر و نهی بر فرد است.

یزدی اضافه کرد: هیچوقت بین عقل و وحی تصادم وجود ندارد؛ دین و خرد با هم تصادم ندارند؛ وحی و خرد دو راهنما و دو معلم بزرگ هستند که باید به آن توجه داشت.

وی در ادامه گفت: وحی را نمی توان کنار گذاشت چرا که به کمک عقل آمده است و باید به آن توجه داشت که ملاک اصلی وحی است.

رییس مجلس خبرگان رهبری با تبیین جمهوریت و اسلامیت گفت: جمهوری یعنی هر چه مردم می خواهند، هر چه جمهور می خواهد باید پذیرفته شود یعنی هر چه جمهور می خواهد باید به آنها داد؛ مردم می خواهد چادر سرشان نباشد باید به آنها گفت آزادید یا آنکه می خواهند مشروب بخورند می توانند انجام دهند که این جمهوریت در جوامع غربی، آمریکا و اروپا وجود دارد.

یزدی ادامه داد: اما در جمهوری اسلامی که اکثریت بر آن تاکید کرده اند چارچوب اسلام است؛ تمامی خواسته ها در چارچوب اسلام قرار می گیرد چرا که مردم مسلمان هستند و اکثریت اسلام را خواسته اند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار